„Klubrádió
Publicisztika
Szegény éhes magyar választó lakomája – Selmeci János jegyzete
Publicisztika

Szegény éhes magyar választó lakomája – Selmeci János jegyzete

És akkor jött Magyar Péter, aki eddig nem volt rajta az étlapon, bár nem tűnik tökéletesen finomnak, és félelmetesen hasonlít is az egyik korábbi főételre, de a reménytelenül éhes ellenzéki választóknak, akikkel már tényleg minden rosszat megetettek, most reményt ad arra, hogy legalább egy kicsit jól lehet lakni.

Csatamező vagy Lipótmező? – Hardy Mihály jegyzete
Publicisztika

Csatamező vagy Lipótmező?

Az Alapjogokért Központnak sikerült összetrombitálnia Budapestre Európa és a világ politikai söpredékét (nyilván költségvetési adóforintokkal bőkezűen felvértezve), akik kétnapos dzsemborijukkal próbálják megtámogatni a magyar miniszterelnök európai kampányát.

Élünk egy vegyi csík alatt – Szénási Sándor jegyzete
Esti gyors

Élünk egy vegyi csík alatt – Szénási Sándor jegyzete

A chemtrail ugyebár egy vegyi csík, amit nemcsak a katonai, de a polgári repülőgépek is maguk után húznak-vonnak, hogy a belőlük kihulló méreggel megritkítsák a Föld népességét, hogy aztán a maradékot egy szűk elit uralma alá vonhassa. Állítólag nanorobotokat is szórnak, amelyek belélegezve agyvérzést, infarktust, esetleg agysorvadást okoznak, bár ez utóbbi a teória hívei között már post festa.

Pészah – Dési János jegyzete
Publicisztika

Pészah – Dési János jegyzete

Nem kell az egyiptomi szolgasághoz mérni természetesen a helyzetünket, mert haj' de örült volna az az egyiptomi rabszolga, ha csak az lett volna a gondja, hogy elveszik a színházát, meggyalázzák a moziját, birtokba veszik a könyvkiadását, leigázzák az iskoláját, félkegyelmű nyaloncokkal hazudják tele a világot és ellopják még, a... hmm mi is legyen a példa.... Megvan! Ha a fáraó kedvenc gázszerelője a nevére veszi a piramisokat és az egész Nílus partot felparcellázza, lebetonozza és jó pénzért kiárusítja.

Arató András: Metrózunk

14/02/2023 14:00

| Szerző: Arató András/Klubrádió

Csak a kákán is csomót keresők nem képesek örülni: amennyiben minden negyedik szerelvény tropa, az azt jelenti, hogy a háromnegyedük vígan futkározik.

Mi a véleménye a főváros alatt sporadikusan száguldozó szovjet-orosz villanyvonatról? – ugyanezt a kérdést 2019. október 13-a előtt, amikor még a fővárost a kormánnyal harmonikus viszonyt ápoló önkormányzat vezette, ekként is megfogalmazhatta volna egy leleményes kérdéseket föltevő: melyik pártot támogatja Ön?

A válaszból a jótollú levonhatta volna a következtetést a metró legújabb kori sorsáról alkotott véleményről. Az a nagy valószínűséggel igaz feltételezés, miszerint valójában keleti barátaink nem felújították a régi vonatjainkat, hanem vadiújakat adtak nekünk raktárról, a NER híveiben stabilizálta a boldogsághormon szintjét – nem becsaptak minket, hanem ajándékot kaptunk, újat a régi helyett. Ajándék metrónak pedig ne nézd a rozsdáját! Az igaz, hogy többe került, mint a hanyatló Nyugatról beszerezhető működőképes, viszont ez keleti.

metró átadás Kossuth Lajos tér 1972
 
Kossuth Lajos tér, 1972. Fock Jenő miniszterelnök és Szépvölgyi Zoltán a Fővárosi Tanács elnöke átadja a metró Kossuth tér és Déli pályaudvar közötti szakaszát.
 
Fortepan/Album057
 

Mostan pedig a nagy testvértől vásárolt szerelvények negyede nem működik. És? Kötözködünk, kötözködünk? Csak a kákán is csomót keresők – és bizony ezek maguk is kötnek rá bogot, ha különben nem találnak – nem képesek örülni e megállapítás mögött rejlő nagyszerű ténynek: amennyiben minden negyedik tropa, az azt jelenti, hogy a háromnegyedük futkározik, mint Marci Hevesen.

Egy átmeneti pillanatra zavarba jöhet a roncsok megítélésében az igazi hazafi, hogy hát mégiscsak nem jók ezek a vonatok, még büfékocsik sincsenek hozzájuk, de aztán felismerik a rögvalóságot: van ez a különleges katonai művelet (földrajzilag) köztünk meg a metrógyár között, ami Amerika, a dollárbaloldal és Brüsszel miatt nem fejeződött be se perc alatt, meghiúsult a blitzkrieg. Jók lennének azok a vonatok mind, jobbakat el sem lehet képzelni, de az elhibázott és eredménytelen brüsszeli szankciók miatt kénytelenek a remízben rostokolni. Jegyezzük meg itt is, mint mindenhol, nálunk szankció-infláció van, az is alacsony, noha mindenkiénél magasabb és nagy családbarát rezsitámogatás, noha mindenki másénál kisebb.

Dolgoznak a szakemberek a probléma megoldásán, miként is lehetne menedzselni a kevesebb szerelvény – mégis megfelelő szolgáltatás dichotómiát. Remélem, hamarosan rájönnek a legjobb megoldásra: elég a kettő közül csak az egyik alagutat használni a vonatozáshoz, a másik szolgálhat bicikliútként. Sőt, ha szépen a fal mellett helyezik el a készülékeket, az altatógép készlet raktározása is megoldódhat, középen pedig kialakítható egy elválasztósáv, amelyen vígan legelészhetnek a méhek.

Címlapi kép: Részlet Fritz Lang Metropolisz című filmjéből, forrás: Youtube.