És majd elérnek a hídhoz - Szénási Sándor jegyzete
A biznisz az biznisz. Orbán Viktor meg barát, akinek csak a felemelt hüvelykujj jár biztosan.
Nincsenek csodák - Orbán és az amerikai elnökválasztás
Az egész ügy nem olyan egyszerű, mint ahogy az Orbán retorikájában megjelenik. Nem lesz például "egy nap alatt béke" Oroszország és Ukrajna között. Nincsenek csodák, csak halandó és gyarló emberek.
Hősök és bolondok - Dési János jegyzete
A Somkuti Bálintoknak a maguk módján igazuk van. Ők lefeküdtek az erőnek, az orbáni hatalomnak, sokra viszik még – még ha tahók is. A tahóság kötelez.
Korruptopoly – Józsa Márta jegyzete
Indul az integritásérzékenyítés, először tanároknak, hogy aztán majd a gyerekek is játékos formában ismerhessék meg a korrupció társadalmi következményeit.
Mi marad utánuk? – Rózsa Péter jegyzete
Ennek a kurzusnak a jó törvények csak akadályt jelentenek önkényen alapuló kormányzásuk fenntartásában. Mégsem az a fő kérdés, vége lesz-e a rezsimnek belátható időn belül.
Péter a rengetegben - Hardy Mihály jegyzete
Ez a külügyminiszteri látogatás minden elemében súlyos diplomáciai katasztrófa. Magára valamit is adó európai vagy nyugat-európai politikus az elcsalt 2020-as választások és a vérbefojtott belarusz tüntetések óta be sem teszi a lábát Minszkbe.
Min-Ho nem Ryan - Szénási Sándor jegyzete
"Amikor neked, katona, azt parancsolják, hogy tüzelj, nem azt válaszolod, hogy igenis, parancsnok elvtárs. Te a politikai tiszthez fordulsz, és megkérdezed az elvtársat hogy jóváhagyja-e a másik elvtárs utasítását. Ha igen, lőhetsz."
Orbán Lenin-rendje - Kárpáti Iván jegyzete
Magyarország kormánya jelenleg hatékonyabban képviseli Oroszország érdekeit, mint maga a moszkvai külügyminisztérium, már ha elfogadjuk azt a jóindulatú feltételezést, hogy Orbán Viktor egyáltalán magyar miniszterelnök és nem osztályvezető Szergej Lavrov hivatalában.
Arató András: Metrózunk
14/02/2023 14:00
| Szerző: Arató András/Klubrádió
Csak a kákán is csomót keresők nem képesek örülni: amennyiben minden negyedik szerelvény tropa, az azt jelenti, hogy a háromnegyedük vígan futkározik.
Mi a véleménye a főváros alatt sporadikusan száguldozó szovjet-orosz villanyvonatról? – ugyanezt a kérdést 2019. október 13-a előtt, amikor még a fővárost a kormánnyal harmonikus viszonyt ápoló önkormányzat vezette, ekként is megfogalmazhatta volna egy leleményes kérdéseket föltevő: melyik pártot támogatja Ön?
A válaszból a jótollú levonhatta volna a következtetést a metró legújabb kori sorsáról alkotott véleményről. Az a nagy valószínűséggel igaz feltételezés, miszerint valójában keleti barátaink nem felújították a régi vonatjainkat, hanem vadiújakat adtak nekünk raktárról, a NER híveiben stabilizálta a boldogsághormon szintjét – nem becsaptak minket, hanem ajándékot kaptunk, újat a régi helyett. Ajándék metrónak pedig ne nézd a rozsdáját! Az igaz, hogy többe került, mint a hanyatló Nyugatról beszerezhető működőképes, viszont ez keleti.
Mostan pedig a nagy testvértől vásárolt szerelvények negyede nem működik. És? Kötözködünk, kötözködünk? Csak a kákán is csomót keresők – és bizony ezek maguk is kötnek rá bogot, ha különben nem találnak – nem képesek örülni e megállapítás mögött rejlő nagyszerű ténynek: amennyiben minden negyedik tropa, az azt jelenti, hogy a háromnegyedük futkározik, mint Marci Hevesen.
Egy átmeneti pillanatra zavarba jöhet a roncsok megítélésében az igazi hazafi, hogy hát mégiscsak nem jók ezek a vonatok, még büfékocsik sincsenek hozzájuk, de aztán felismerik a rögvalóságot: van ez a különleges katonai művelet (földrajzilag) köztünk meg a metrógyár között, ami Amerika, a dollárbaloldal és Brüsszel miatt nem fejeződött be se perc alatt, meghiúsult a blitzkrieg. Jók lennének azok a vonatok mind, jobbakat el sem lehet képzelni, de az elhibázott és eredménytelen brüsszeli szankciók miatt kénytelenek a remízben rostokolni. Jegyezzük meg itt is, mint mindenhol, nálunk szankció-infláció van, az is alacsony, noha mindenkiénél magasabb és nagy családbarát rezsitámogatás, noha mindenki másénál kisebb.
Dolgoznak a szakemberek a probléma megoldásán, miként is lehetne menedzselni a kevesebb szerelvény – mégis megfelelő szolgáltatás dichotómiát. Remélem, hamarosan rájönnek a legjobb megoldásra: elég a kettő közül csak az egyik alagutat használni a vonatozáshoz, a másik szolgálhat bicikliútként. Sőt, ha szépen a fal mellett helyezik el a készülékeket, az altatógép készlet raktározása is megoldódhat, középen pedig kialakítható egy elválasztósáv, amelyen vígan legelészhetnek a méhek.
Címlapi kép: Részlet Fritz Lang Metropolisz című filmjéből, forrás: Youtube.