Köszönjük, hogy támogattak minket.
Publicisztika
Dacos, last minute akció – Para-Kovács Imre jegyzete
Publicisztika

Dacos, last minute akció – Para-Kovács Imre jegyzete

Ez nem egy következmények nélküli ország, legalábbis, ha a miniszterelnök önérzete és hitelessége forog kockán, Orbán Viktor döntéseinek megkérdőjelezése büntetést von maga után, csak egy bolond képzelheti azt, hogy elsétálhat a derengő fényben, halkuló zenére. Para-Kovács Imre jegyzete az utolsó napokban, konkrétan elnöki megbízatásának lejárta előtt három nappal alapítványt alapító, a kuratórium élére magát kinevező Matolcsy Györgyről.

A gorilla - Szénási Sándor jegyzete
Publicisztika

A gorilla - Szénási Sándor jegyzete

Amennyiben Trump változik át gorillává, tizenötszörös túlerővel szemben is nyer. A minap éppen pápává változott, még korábban aranyszoborként jelent meg az izraeli szélsőjobboldallal közösen arabtalanított Gázai övezetben.

Füstöl az acélkalapács – Józsa Márta jegyzete
Publicisztika

Füstöl az acélkalapács – Józsa Márta jegyzete

A NER ötletgazdája és megtestesítője a minap meghirdette: „Biztos vagyok abban, hogy a mai fiatalok nem akarnak kamuéletet, nem akarnak alibiállást, nem akarnak felnőtt fejjel is a szüleik pénzén élni”. Hanem legyenek szakmunkások. Mondta, majd fazoníroztatott egyet a séróján. Nem egy szakmunkástanulóval. Hanem egy arra járó sztárfodrásszal a Szakma Sztár fesztiválon. A leendő munkásosztály ünnepén. Nem, dehogy 1933-ban, csupán idén. Mit mondjunk, stílusos lett.

Több versenyt, kevesebb hiénát! – Selmeci János jegyzete

30/08/2024 18:03

| Szerző: Selmeci János

 | Szerkesztő: Ivánkai Márk

Budapesten olcsóbb lett taxizni, azóta pedig a BKK is megállapította, hogy ez nem sérti a hatósági áras rendeletüket, azaz kiderült, hogy Magyarországon sem csak rohadt drágán lehet ezt csinálni, a piaci verseny jó, és látva az iménti hiénás példát is, a gazdaság kifehérítésében is segít. JézusmáriaOMG, ki hitte volna.

2024. augusztus 30. Esti gyors-részlet (2024.08.30. Selmeci János jegyzete)
02:49
00:00

"Fogalmam sincs, két hete még hiéna voltam” – mondta a taxis, akivel először utaztam a Magyarországról korábban kiutált, most pedig visszatérő applikáció segítségével, és akitől arról érdeklődtem, hogy pontosan milyen konstrukcióban is dolgozik ennek a cégnek. A fuvar egyébként ingyen volt, ezzel próbálták visszacsábítani magukhoz a taxira vágyókat.

Azóta is gyakoriak a 20-30 százalékos kedvezmények, tehát Budapesten olcsóbb lett taxizni, azóta pedig a BKK is megállapította, hogy ez nem sérti a hatósági áras rendeletüket, azaz kiderült, hogy Magyarországon sem csak rohadt drágán lehet ezt csinálni, a piaci verseny jó, és látva az iménti hiénás példát is, a gazdaság kifehérítésében is segít. JézusmáriaOMG, ki hitte volna.

Egyes taxisok és cégek persze az olcsóbb szolgáltató betiltásáért kiáltottak, de ez hála Istennek most nem érdekel senkit. Még pedig azért nem, mert a kormánynak kisebb baja is nagyobb most annál, hogy a taxisokkal foglalkozzon, amibe pedig a magyar állam nem pofátlankodik bele, jellemzően jobban működik azoknál a dolgoknál, amikbe igen.

Ezért érdemes a szívünkhöz kapnunk, amikor az illetékes miniszter ráküldené az versenyhivatalt az áraikat szabadon meghatározó kiskereskedőkre, az elmúlt évek tapasztalatai alapján nyugodtak (illetve idegesek) lehetünk azt illetően, hogy ettől megint csak drágábbak lesznek a dolgok, nem olcsóbbak. Hülye állam.

Visszatérve a versenyre, illetve annak általános hiányára, ami az ország egyik legnagyobb baja, és megint csak a kormányzati pofátlanság miatt van; ha csak egy kicsit lenne nagyobb verseny a gazdaságban, és nem torzítanák szét Mészáros Lőrincekkel meg különadókkal, akkor Magyarországon sikeresebb cégek tudnának magasabb fizetést adni a boldogabb munkavállalóknak.

Ugyan ez a verseny hiányzik (hiányzott eddig?) a politikából is; nem függetlenül a saját törvényeitől, a Fidesznek 2014 óta egyszer sem volt esélye sem volt elveszítenie a választást, nem volt szüksége jó kormányzásra, ami most, a válságosabb időkben látszik igazán, rendes politikai verseny mellett szinte biztosan nem lett volna lehetőség állami beavatkozással negyven százalékos élelmiszer inflációt csinálni, meg nem eshetne szét a vasúti közlekedés minden héten, egyszerűen muszáj lenne jobban vezetniük az országot.

Szóval versenyt mindenhol, és akkor mindenkinek (kivéve Mészáros Lőrincek) jobb lesz, nem csak annak a tisztességesen dolgozó és adózó sofőrnek, aki két héttel ezelőtt még hiéna volt. 

Selmeci János jegyzete az Esti gyors 2024. augusztus 30-i adásában hangzott el.