Köszönjük, hogy támogatják a Klubrádiót
Publicisztika
Út a börtön világába - Hardy Mihály jegyzete
Publicisztika

Út a börtön világába - Hardy Mihály jegyzete

Szögezzük le, hogy amiről tudunk, azt minden jel szerint csak a jéghegy csúcsa, amint egyre újabb és újabb rémtörténetek és videók kerülnek elő kezdem azt gondolni, hogy Dante pokoli jelenetei váltak valósággá – Magyarországon és a magyar hatóságok csendes sunyításával.

Öltönyösök - Szénási Sándor jegyzete
Esti gyors

Öltönyösök - Szénási Sándor jegyzete

Mármost hülye a rendszer, vagy sem? Ha nem hülye, akkor Kovács-Bunát sem tette volna meg megbízott igazgatónak a Szőlő utcában, de ha már, a debreceni tökig sáros igazgatóhelyettest aztán végleg mellőzte volna. De nem. A NER láthatóan büszkén vonul, pocsolyából szarba lép.

Amikor elfogynak a szakemberek - Kárpáti Iván jegyzete
Publicisztika

Amikor elfogynak a szakemberek - Kárpáti Iván jegyzete

Amikor elfogynak a szakemberek, nem megoldást keresnek, hanem trükköznek. Szabályokat hajlítanak, felelősséget tolnak lejjebb, orvosokat vezényelnek át saját szakterületüktől távol, sokszor írásos garanciák és megfelelő bérezés nélkül. Ha baj van, a felelősség az övék. Ha működik, a vezetés pipálhatja a spórolást.

Arató András: Lemondások, maradások meg még a troli is

14/03/2023 11:28

| Szerző: Arató András

"Nem szakemberek, tehát joguk van nem érteni hozzá." Gondolatok a közlekedésről, felelősségvállalásról és a magánügyek nyilvánosságbeli ütemezéséről.

Görögországban lemondott a közlekedési miniszter a vonatkatasztrófa után.

Nálunk nincs közlekedési miniszter, ezért nem mond le az M1-esen történt tömeges baleset miatt.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat vezetőit most nem váltja le Palkovics, mert egyrészt már nem miniszter, másrészt nem az eső nem esett, harmadrészt a mostaniak nem szakemberek, tehát joguk van nem érteni hozzá.

És különben is. Az a felelős, aki a szelet fújja, a passzátot. A korrupt államtitkár időjárási tényező, a minisztere nem, olyannyira, hogy most éppen az Uniót szorongatja a nekünk járó pénz miatt. Végett. Sőt, nemcsak nem korrupt a miniszterasszony, hanem már nem is kurátorkodik, pedig szereti tanítani a fiatalokat, meg a mindenséget, a mindenségit. Ez is az ő áldozathozatala, éppúgy, mint a magánügyeinek ütemezése a közjónak oltára előtt.

*

És megyen majd a troli a Lánchídon, hoppá. Áramszedő nélkül suhan át a Duna felett. A filozófiai kérdés nem az, hogy vajon egy ilyen kis falunak, mint Budapestnek a közlekedési viszonyait brainstorming keretében kell-e alakítgatni, vagy az egyhetest is meghaladó hosszútávú tervek keretében, hanem hogy mi a különbség a troli és az autóbusz között. Nem oly magától értetődik a válasz, mint hinné az ember, gondoljunk csak az analógiára: ha az operát lemezről, korszerűbb nevén podcastról hallgatjuk, akkor oratóriummá változik-e, miként királyfivá a béka a csóktól?

Az utak zsúfoltságának csökkentésére vannak avítt, ortodox módszerek, mint például a P+R parkolók, parkolóházak, tiszta, légkondicionált járművek, pontosan betartott menetrendek. Helyettük lényegesen hatékonyabb és olcsóbb az utaknak, mint járművek közlekedésére használt felületeknek a megszüntetése. Remekül bevált megoldás ez a Nagykörúton, ahol már csak egy lépés választ el minket a tökélytől: hát nem mindegy a hülye autósnak, hogy egy sávon nem mehet, vagy nullán? A sugaras – körgyűrűs szerkezetű városban a gyűrűket követő lépés a sugármentesítés, az első úttörés az Üllői úton várható.

És amikor majd az autópályákon is csak kerékpárok közlekednek, akkor jöhet az újabb forradalom a közlekedésben. A rollereké.