
Gábor György: Járt utakon, kitaposott ösvényeken
Annak idején, Rákosi Mátyás születésének 60. évfordulóján az Operaházban rendezett ünnepségen Dobi István a beszédét azzal kezdte, hogy a nagy ünnep fényét azon nyomban igyekezett kozmikus magasságokba emelni, s rétori bravúrral mindjárt az első mondatában, internacionalista auftaktként és nemzeti antréként, mintegy dialektikusan, továbbá leheletszerű eleganciával kifejezve a politikai miheztartás halkan, ámde annál határozottabban javasolt és támogatásról biztosított ösvényét, felhívta a figyelmet arra, hogy Rákosi elvtárs születésnapja növeli hálánkat és hűségünket a nagy felszabadítónk és támaszunk, a testvéri Szovjetunió és a hatalmas Sztálin iránt.

Vásárhelyi Mária: Hős apák, cserbenhagyott gyermekek
Suhajda Szilárdnak egy számomra nehezen érthető extrém sport, Szilágyi Józsefnek az igazság és a magyar szabadság volt a szenvedélye. De vajon lehet-e bármilyen szenvedély fontosabb egy gyermeknél, aki kizárólag azért született a világra, mert mi így döntöttünk?

Kardos András: Hős vagy áldozat?
Az biztosan alapkérdés, hogy érdemes-e akkora kockázatot vállalni, amelyet Suhajda Szilárd vállalt azért, hogy oxigénpalack nélkül megmássza a Mount Everestet.

Csillag István: Tízévente
"A szépen, nemesen és választékosan élő Orbán-elitnek Orbán nyomdokaiba lépve el kell jutnia a közpénz magáncélra való felhasználásától (sikkasztás), az ellenfél ellenséggé nyilvánításáig, majd a közösen elfogadott szabályok saját személyes érdekeikre írásától az idegen érdekek gátlástalan kiszolgálásáig."

Gábor György: Ráhel és a pünkösdi tananyag
A tanulás zsidó hagyományából átvett újszerű elemmel jelentkezett a Corvinus Egyetem és a miniszterelnök saját lábán álló és a saját férjének cégét képviselő Orbán Ráhel. A család, Ráhel és István a zsidó sávuot elsőrendűen fontos üzenetét közvetítették, amelynek készséggel biztosított helyet a Corvinus Egyetem.

Fleck Zoltán: Hogyan legyünk nagyon kicsik
"Magyarország zsugorodik. A szó szoros értelmében, mennyiségi és minőségi szempontból, gazdaságilag és kulturálisan és képletesen is, szava semmit nem ér, álláspontja megkerülendő, szándékai tisztátlanok."

Holoda Attila: Kinek lesz erre energiája?
Ha diplomáciai toporzékolásból, felesleges hangulatkeltésből és vétófenyegetésből energiát lehetne termelni, akkor talán már régen a világ energiaexportőrei közé tartozhatnánk, ám a szomorú valóság az, hogy dumából, magánrepülős rongyrázásból és hepciáskodásból nem lesz több energiánk most sem.

A mi kis keresztény-nemzeti darálónk - Gábor György publicisztikája
Pártunk és Maffiánk helyesen teszi, ha ledarálja a lélegeztetőgép dokumentumait, s velük minket, a mi munkánkat, adónkat és összespórolt pénzünket, mert autópálya-matrica ügyben 63 év múltán is hősiesen, bátran, elszántan és öntudatosan reklamálunk, ám ha ledarálják többszáz milliárd forintunkat, az senkit sem zavar, azért nem emeljük föl a hangunkat, nem reklamálunk, nem küldjük el őket oda, ahová leginkább tartozónak gondoljuk mindüket, hanem szépen és fegyelmezetten négyévenként újraválasztjuk őket.
Arató András: Lemondások, maradások meg még a troli is
14/03/2023 11:28
| Szerző: Arató András
"Nem szakemberek, tehát joguk van nem érteni hozzá." Gondolatok a közlekedésről, felelősségvállalásról és a magánügyek nyilvánosságbeli ütemezéséről.
Görögországban lemondott a közlekedési miniszter a vonatkatasztrófa után.
Nálunk nincs közlekedési miniszter, ezért nem mond le az M1-esen történt tömeges baleset miatt.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat vezetőit most nem váltja le Palkovics, mert egyrészt már nem miniszter, másrészt nem az eső nem esett, harmadrészt a mostaniak nem szakemberek, tehát joguk van nem érteni hozzá.
És különben is. Az a felelős, aki a szelet fújja, a passzátot. A korrupt államtitkár időjárási tényező, a minisztere nem, olyannyira, hogy most éppen az Uniót szorongatja a nekünk járó pénz miatt. Végett. Sőt, nemcsak nem korrupt a miniszterasszony, hanem már nem is kurátorkodik, pedig szereti tanítani a fiatalokat, meg a mindenséget, a mindenségit. Ez is az ő áldozathozatala, éppúgy, mint a magánügyeinek ütemezése a közjónak oltára előtt.
*
És megyen majd a troli a Lánchídon, hoppá. Áramszedő nélkül suhan át a Duna felett. A filozófiai kérdés nem az, hogy vajon egy ilyen kis falunak, mint Budapestnek a közlekedési viszonyait brainstorming keretében kell-e alakítgatni, vagy az egyhetest is meghaladó hosszútávú tervek keretében, hanem hogy mi a különbség a troli és az autóbusz között. Nem oly magától értetődik a válasz, mint hinné az ember, gondoljunk csak az analógiára: ha az operát lemezről, korszerűbb nevén podcastról hallgatjuk, akkor oratóriummá változik-e, miként királyfivá a béka a csóktól?
Az utak zsúfoltságának csökkentésére vannak avítt, ortodox módszerek, mint például a P+R parkolók, parkolóházak, tiszta, légkondicionált járművek, pontosan betartott menetrendek. Helyettük lényegesen hatékonyabb és olcsóbb az utaknak, mint járművek közlekedésére használt felületeknek a megszüntetése. Remekül bevált megoldás ez a Nagykörúton, ahol már csak egy lépés választ el minket a tökélytől: hát nem mindegy a hülye autósnak, hogy egy sávon nem mehet, vagy nullán? A sugaras – körgyűrűs szerkezetű városban a gyűrűket követő lépés a sugármentesítés, az első úttörés az Üllői úton várható.
És amikor majd az autópályákon is csak kerékpárok közlekednek, akkor jöhet az újabb forradalom a közlekedésben. A rollereké.