„Köszönjük,
Publicisztika
Kedvenc szakpolitikusod – Selmeci János jegyzete
Publicisztika

Kedvenc szakpolitikusod – Selmeci János jegyzete

Szóval a Tisza Párt most kap tőlem egy pontot az orvosáért, és a kitűnően felismert lehetőségért, és annak különösen drukkolok, hogy ők megmutassák magukat, végül is nem ártana megtudnunk, hogy végül is kikre szavazott a választók harminc százaléka.

Bohócok Posványoson – Hardy Mihály jegyzete
Publicisztika

Bohócok Posványoson – Hardy Mihály jegyzete

Talán a hely szelleme, Bálványos okozza Németh Zsolt fejében ezt a nagy Trump-bálványozást. Még szerencse, hogy pár órával korábban ugyancsak ő, ünnepélyesen átadott egy szippantós kocsit is Posványoson. Úgy látom, szükség lesz rá…

Jönnek a hírek! – Szénási Sándor jegyzete
Publicisztika

Jönnek a hírek! – Szénási Sándor jegyzete

Mármost a nemtürk, nemorosz, és egyéb, ezektől elhatárolódó média felhívja arra a figyelmet, hogy Azerbajdzsánban a kormánykritikus aktivistákat 1. börtönben tartják, 2. meg is kínozzák őket, arról meg szó sem lehet, hogy az azeri nyilvánoságban bárki összevissza fecsegjen, ha mégis megteszi, lásd az első, és a második pontot.

1500 milliárd már a zsebben – Kárpáti Iván jegyzete
Publicisztika

1500 milliárd már a zsebben

Ez abból jött össze, hogy kurva vastagon fog a ceruza, amikor öntik a tengernyi betont, vagy éppen drágán adnak szolgáltatásokat olyan cégeken keresztül, amiket még állami megrendelésekkel is megtámogatnak. Nem akarok senkit elkeseríteni, de a helyzet az, hogy történjen bármi is, ezt a vagyont jogállami kereteket között már soha nem tudjuk visszaszerezni.

Nemzeti Múzeum 2222 – Dési János jegyzete
Publicisztika

Nemzeti Múzeum 2222 – Dési János jegyzete

Demeter Szilárd azon aggódik, hogy lesz-e 2222-ben (miért pont akkor?) még magyar kultúra. Ezt kell megvédeni a libsibolsi brüsszelista, migráns csürhétől vagy mi. Fogalmam sincs, mi lesz 2222-ben, és csak remélni tudom, ha lesz magyar nyelv és kultúra, amely talán olyan erős, hogy még D. Sz-t is túlélheti, akkor elhelyezik ezt a kiperelt pályázatot egy múzeumban, ahol bemutatják az orbáni rendszerben tenyésző szolgalelkűséget, pitiánerséget, politizáló nagyképűséget, a mindent a politikai haszonszerzés szolgálatába állító világot.

A rendszer arra épül, hogy az erősebb felrúgja a gyengébbet – Dési János jegyzete
Publicisztika

Az erősebb felrúgja a gyengébbet

Nem mondom, hogy azért rúgja fel egy karateedző a rábízott gyermeket, mert a belügyminiszter vezeti az oktatás ügyét – de valamiféle összefüggés – metaforikus változat – mégiscsak felsejlik. Hiszen a rendszer arra épül, hogy az erősebb felrúgja a gyengébbet, szakszerűen, kíméletlenül.

Klímamisszió – Selmeci János jegyzete
Esti gyors

Klímamisszió – Selmeci János jegyzete

Néhány hét múlva azonban eltűntek a címlapokról az elromlott klímákról szóló hírek. Az utasok újra használni tudták a vasutat, és el sem párolognak közben, a kórházakban újra műtöttek, és a meleg miatti halálozások száma is csökkent. A gazdasági minisztériumban egy lakossági klíma pályázaton dolgoztak, ügyelve arra, hogy a legszegényebbeket kizárják belőle, klímát pedig csak bizonyos cégektől vásárolhassanak a családok.

Arató András: Lemondások, maradások meg még a troli is

14/03/2023 11:28

| Szerző: Arató András

"Nem szakemberek, tehát joguk van nem érteni hozzá." Gondolatok a közlekedésről, felelősségvállalásról és a magánügyek nyilvánosságbeli ütemezéséről.

Görögországban lemondott a közlekedési miniszter a vonatkatasztrófa után.

Nálunk nincs közlekedési miniszter, ezért nem mond le az M1-esen történt tömeges baleset miatt.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat vezetőit most nem váltja le Palkovics, mert egyrészt már nem miniszter, másrészt nem az eső nem esett, harmadrészt a mostaniak nem szakemberek, tehát joguk van nem érteni hozzá.

És különben is. Az a felelős, aki a szelet fújja, a passzátot. A korrupt államtitkár időjárási tényező, a minisztere nem, olyannyira, hogy most éppen az Uniót szorongatja a nekünk járó pénz miatt. Végett. Sőt, nemcsak nem korrupt a miniszterasszony, hanem már nem is kurátorkodik, pedig szereti tanítani a fiatalokat, meg a mindenséget, a mindenségit. Ez is az ő áldozathozatala, éppúgy, mint a magánügyeinek ütemezése a közjónak oltára előtt.

*

És megyen majd a troli a Lánchídon, hoppá. Áramszedő nélkül suhan át a Duna felett. A filozófiai kérdés nem az, hogy vajon egy ilyen kis falunak, mint Budapestnek a közlekedési viszonyait brainstorming keretében kell-e alakítgatni, vagy az egyhetest is meghaladó hosszútávú tervek keretében, hanem hogy mi a különbség a troli és az autóbusz között. Nem oly magától értetődik a válasz, mint hinné az ember, gondoljunk csak az analógiára: ha az operát lemezről, korszerűbb nevén podcastról hallgatjuk, akkor oratóriummá változik-e, miként királyfivá a béka a csóktól?

Az utak zsúfoltságának csökkentésére vannak avítt, ortodox módszerek, mint például a P+R parkolók, parkolóházak, tiszta, légkondicionált járművek, pontosan betartott menetrendek. Helyettük lényegesen hatékonyabb és olcsóbb az utaknak, mint járművek közlekedésére használt felületeknek a megszüntetése. Remekül bevált megoldás ez a Nagykörúton, ahol már csak egy lépés választ el minket a tökélytől: hát nem mindegy a hülye autósnak, hogy egy sávon nem mehet, vagy nullán? A sugaras – körgyűrűs szerkezetű városban a gyűrűket követő lépés a sugármentesítés, az első úttörés az Üllői úton várható.

És amikor majd az autópályákon is csak kerékpárok közlekednek, akkor jöhet az újabb forradalom a közlekedésben. A rollereké.