„Klubrádió
Publicisztika
Élünk egy vegyi csík alatt – Szénási Sándor jegyzete
Esti gyors

Élünk egy vegyi csík alatt – Szénási Sándor jegyzete

A chemtrail ugyebár egy vegyi csík, amit nemcsak a katonai, de a polgári repülőgépek is maguk után húznak-vonnak, hogy a belőlük kihulló méreggel megritkítsák a Föld népességét, hogy aztán a maradékot egy szűk elit uralma alá vonhassa. Állítólag nanorobotokat is szórnak, amelyek belélegezve agyvérzést, infarktust, esetleg agysorvadást okoznak, bár ez utóbbi a teória hívei között már post festa.

Pészah – Dési János jegyzete
Publicisztika

Pészah – Dési János jegyzete

Nem kell az egyiptomi szolgasághoz mérni természetesen a helyzetünket, mert haj' de örült volna az az egyiptomi rabszolga, ha csak az lett volna a gondja, hogy elveszik a színházát, meggyalázzák a moziját, birtokba veszik a könyvkiadását, leigázzák az iskoláját, félkegyelmű nyaloncokkal hazudják tele a világot és ellopják még, a... hmm mi is legyen a példa.... Megvan! Ha a fáraó kedvenc gázszerelője a nevére veszi a piramisokat és az egész Nílus partot felparcellázza, lebetonozza és jó pénzért kiárusítja.

A kutya ugat – Szénási Sándor jegyzete
Publicisztika

A kutya ugat – Szénási Sándor jegyzete

Az Adria Winch 2022-ben 700 000 euró értékben adott el az oroszoknak többek között finn és német gyártmányú alkatrészeket, 2023-ban viszont tulajdonost váltott. Az új menedzsment pedig megesküdött az anyja életére, hogy a rizikók elkerülése érdekében tényleg lemond az orosz business-ről. Persze nem mondott le: a fiókcégeken keresztül ebben az évben 1,2 millió dolláros forgalmat realizált az orosz hadihajó iparral.

Egy kis segítség O.V.-nek – Szénási Sándor jegyzete
Publicisztika

Egy kis segítség O.V.-nek – Szénási Sándor jegyzete

A helyzet tehát az, hogy Belgium demokrácia, néhány korlátolt, és hatalommal rendelkező polgára viszont a legjobbkor játszott Orbánék kezére, akik most annyi vesztett meccs után újra tematizálhatják a közéletet azzal, hogy lám Brüsszelben a szabadság és az elnyomás erői küzdenek, és nem kérdés, hogy ők minek a mártírjai.

Arató András: Lemondások, maradások meg még a troli is

14/03/2023 11:28

| Szerző: Arató András

"Nem szakemberek, tehát joguk van nem érteni hozzá." Gondolatok a közlekedésről, felelősségvállalásról és a magánügyek nyilvánosságbeli ütemezéséről.

Görögországban lemondott a közlekedési miniszter a vonatkatasztrófa után.

Nálunk nincs közlekedési miniszter, ezért nem mond le az M1-esen történt tömeges baleset miatt.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat vezetőit most nem váltja le Palkovics, mert egyrészt már nem miniszter, másrészt nem az eső nem esett, harmadrészt a mostaniak nem szakemberek, tehát joguk van nem érteni hozzá.

És különben is. Az a felelős, aki a szelet fújja, a passzátot. A korrupt államtitkár időjárási tényező, a minisztere nem, olyannyira, hogy most éppen az Uniót szorongatja a nekünk járó pénz miatt. Végett. Sőt, nemcsak nem korrupt a miniszterasszony, hanem már nem is kurátorkodik, pedig szereti tanítani a fiatalokat, meg a mindenséget, a mindenségit. Ez is az ő áldozathozatala, éppúgy, mint a magánügyeinek ütemezése a közjónak oltára előtt.

*

És megyen majd a troli a Lánchídon, hoppá. Áramszedő nélkül suhan át a Duna felett. A filozófiai kérdés nem az, hogy vajon egy ilyen kis falunak, mint Budapestnek a közlekedési viszonyait brainstorming keretében kell-e alakítgatni, vagy az egyhetest is meghaladó hosszútávú tervek keretében, hanem hogy mi a különbség a troli és az autóbusz között. Nem oly magától értetődik a válasz, mint hinné az ember, gondoljunk csak az analógiára: ha az operát lemezről, korszerűbb nevén podcastról hallgatjuk, akkor oratóriummá változik-e, miként királyfivá a béka a csóktól?

Az utak zsúfoltságának csökkentésére vannak avítt, ortodox módszerek, mint például a P+R parkolók, parkolóházak, tiszta, légkondicionált járművek, pontosan betartott menetrendek. Helyettük lényegesen hatékonyabb és olcsóbb az utaknak, mint járművek közlekedésére használt felületeknek a megszüntetése. Remekül bevált megoldás ez a Nagykörúton, ahol már csak egy lépés választ el minket a tökélytől: hát nem mindegy a hülye autósnak, hogy egy sávon nem mehet, vagy nullán? A sugaras – körgyűrűs szerkezetű városban a gyűrűket követő lépés a sugármentesítés, az első úttörés az Üllői úton várható.

És amikor majd az autópályákon is csak kerékpárok közlekednek, akkor jöhet az újabb forradalom a közlekedésben. A rollereké.