
Totális kontroll, nulla bizalom – Kárpáti Iván jegyzete
A Revolut kriptoeszközöket használó magyar ügyfelei számára a kereskedés megállt. A vásárlás, az eladás, a ki- és befizetés, minden befagyott. Aki időben akart volna kiszállni, most nézheti, ahogy az árfolyam esetleg éppen esik, tehetetlenül. Egy valós piacon ez elképzelhetetlen lenne, de itt nem a piac döntött, hanem a politika.

Nem büntetik a Pride vonulóit. Végre marad idő komoly ügyekben is nyomozni – Dési János jegyzete
Eddig, ahogy néztem, a Nemzeti Nyomozó Irodára testálták volna a Büszkeség napi szabadságpártiak vegzálását. Oké, kicsit sokan voltak, de jobb, ha tanulnak abból, mit szabad, mit nem – gondoltam eddig.

Délibábok – Józsa Márta jegyzete
A kormány friss döntése szerint az iskolás csoportok díjmentesen juthatnak el a debreceni Közlekedési Múzeumba. Amely egyelőre látványterveken létezik, egy autópálya melletti szántóföldön lesz belőle valami, ha valaha. Nem mellesleg nem is jár oda tömegközlekedés.

Ami kiváltja a magyar FBI eljárását – Dési János jegyzete
Mint az közismert, a Nemzeti Nyomozó Iroda, a magyar FBI nyomozást indított a Pride ügyében. Mert mi is történt múlt szombaton? Sok százezer ember egy napsütötte délután átsétált a pesti oldalról a budaira. Közben (...) egy kicsit egy szabad országban érezte magát. Ahol a diktátor nem pofázik bele abba, ki kit és hogyan szeret. Nyilván ezt nem lehet annyiban hagyni, bűnösöket kell találni, indul a szigorú vizsgálat.

Kirúgva - Selmeci János jegyzete
Kirúgták őket, de a statisztikában még alig látszanak: a foglalkoztatás csökkent, de tömeges elbocsátásokról nem beszélhetünk. A Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye szerint a munkaerőpiac feszes és stabil. Talán jövőre kirúgják a minisztert.

Nekünk ide Bős-Nagymaros kell! – Józsa Márta jegyzete
Miután Széchenyi István gatyába rázta a Dunát, a különböző rezsimeknek rendre eszébe jutott, hogy itt hömpölyög ez a nagy kék valami, aztán nincs semmi hasznunk belőle. Nagyokat álmodtak, de nem vált be.

A gyanú – Szénási Sándor jegyzete
Bármi lehet egy olyan rezsimben, ahol az autonómiáknak nemcsak az anyagi alapjait verték szét, de a lehetőségét is törvényekkel büntethetik, vagyis ahol minden erővel azt akarják elérni, hogy közösségek, egymással összefogó magánvilágok egyáltalán ne létezhessenek, csak atomizált egyének, akik nem társadalmat, csupán lakosságot alkotnak. Nem csoda, hogy ilyen körülmények között mindenki gyanakvó.

Érkezik-e a büntetési csekk Orbántól? - Kárpáti Iván jegyzete
A kormány most épp ott tart, hogy minden boldog és hangos ember gyanús. Aki táncol, az valamit biztos leplezni akar. Aki szeret, az már propaganda. És aki még mosolyog is hozzá, na az biztos Soros-ügynök.
A kompország esete a büntetővámmal – Rózsa Péter jegyzete
5/10/2024 15:09
| Szerző: Rózsa Péter/Klubrádió
Nem egyértelmű, hogy hosszú távon jó vagy rossz a mi kontinensünk autógyártóinak és a beszállítóknak a büntetővám. Ami viszont aggasztó, az az elektromos autók piacának bezuhanása.
Jó, mert a kínai kormány jelentős támogatást nyújt a gyártáshoz, az unió viszont a piaci verseny tisztaságának megőrzése érdekében nem engedi, hogy állami szubvenciók révén lenyomják az itt értékesített termékek árát. Márpedig ez történik, a kínai gyártó azért tudja olcsón kínálni az elektromos autóit, mert otthon a kormány jelentős összeggel támogatja. Érthető, hogy ezzel a nem támogatható európai gyárak nem tudnak lépést tartani, s mivel drágábbak, a kínai előny akár veszteségbe is kergetheti őket.
Másfelől azonban ez a büntetővám rossz, mert nyilvánvaló, hogy Kína ellenlépéseket tesz. Például az ott gyártott Mercedes járgányok is a verdikt alá eshetnek, nem véletlen, hogy Németország is a vám ellen szavazott. Kína tehát számos, Európából oda települt, eredetileg európai gyártót sújthat hasonlóan vámokkal, akár adókkal. A különadó pedig nem ismeretlen errefelé sem – de most ne beszéljünk az Orbán kormány Nyugat-ellenességéről, ami néha egy-egy multinacionális üzletlánc szánalmas gyalázásában merül ki. Beszéljünk viszont arról, hogy e vámkivetés mellett más tényezők is ellenünk szólnak.
Leginkább az európai elektromos autók eladási statisztikája aggasztó, a tavalyi azonos időszakhoz képest 44 százalékkal zuhant be a piacuk. Több gyárban a két műszakból átálltak az egy műszakos termelésre, s arról is hallani, hogy több akkumulátorgyár vezetése a bezáráson gondolkodik. Lehet, ezt a biciklit is túltolta az Orbán-kormány? Ha ehhez még hozzátesszük, hogy már most nagyon jelentős kutatások vannak új, az eddig használt energiaforrás helyett kevésbé környezetszennyező, tartósabb és olcsóbb változatok kifejlesztésére, akkor még sötétebb lehet a vas- és acél helyett ezúttal az akku országát építő NER jövője. Persze ezzel együtt mindannyiunké.
Megint kompország; nyugati szövetségben keleti hűségnyilatkozatokkal ide-oda lebeg, csapódik, ad-vesz, árul és elárul, ami éppen a kényúr kedvére való. Itt tartunk.
Rózsa Péter jegyzete az október 5-i Hetes stúdióban hangzott el, meghallgathatják a fenti lejátszóra kattintva.