„Klubrádió
A lényeg

A normál terhelést sem bírják az orosz metrókocsik ülései

27/09/2022 07:55

Eddig tartottak a felújított, de az oroszok által inkább újnak mondott metrókocsik ülései. A BKV most a kocsik üléseinek cseréjére, javítására írt ki pályázatot. Két év alatt 1060-ra, és nem egyszeri megoldásként, hanem „keretszerződés keretében – szolgáltatás megrendelésként”, ami a Népszava szerint azt jelenti, hogy visszatérő konstrukciós hibáról van szó.

Tarlós István sajtótájékoztatója
 
Tarlós István sajtótájékoztatója
 
Budapest, 2017. július 27. Tarlós István főpolgármester 2017. július 27-én tartott sajtótájékoztatóján egy „fakockát” mutat, amely a 3-as metró egyik szerelvényének ajtózárási problémáját okozhatta július 26-án. MTI Fotó: Mohai Balázs
Fotó: Mohai Balázs
 

 

A Népszava szerint minden kilencedik-tizedik üléssel gond van, "a metrókocsi falai mentén, hosszában elhelyezett üvegszálas műanyagból készült, kivehető betétes, félkemény utasülések elvileg vandálbiztosnak készültek, de olyan gyengécskére sikerültek, hogy a normál terhelést sem bírják".

Az ülések repedése, törése már 2020-ban 34 kocsit, a flotta 15,31 százalékát érintette, írja a lap. Az orosz gyártó évek óta nem reagál a meghibásodásokkal kapcsolatos észrevételekre, és a kormány sem segít a vállalatnak az orosz kapcsolataival.

Hogy mi is ez az egész orosz metrókocsis történet, arról hallgassák meg interjúnkat, amit Bíró Endrével, a Metróért Egyesület elnökével készítettünk.