A járvány üzenete a divatvilágnak: ne vásároljunk orrba-szájba!
10/04/2021 19:41
| Szerző: Matolcsi Zita/Klubrádió
Az elmúlt időszakban az életünk a koronavírus következtében a divat területén is hatalmas változásokon ment keresztül. Az új ruhák vásárlása háttérbe szorult, viszont új és idáig szokatlan kiegészítővel bővült a ruhatárunk, a maszkkal, amelyet kénytelen-kelletlen viselünk szinte minden közösségben. Csalár Bence divatszakértővel a hazai divat járványhoz kapcsolódó változásairól is beszélgettünk.
Hogy állnak a magyar tervezők?
Csalár Bence szerint a magyar divattervezőknek sikerült sajátos és egyéni vizuális nyelvet, formavilágot kialakítaniuk, amely magában hordozza a közép-kelet-európai esztétikát és a posztszocialista nosztalgikus érzést. Ezt ötvözi a legtöbb hazai tervező olyan nemzetközi csapásirányokkal, hogy aztán egy magyar márka a nemzetközi vizeken is megállja a helyét. A magyar tervezők munkáira van igény külföldön (és természetesen idehaza is) – tette hozzá.
Tanács a szakértőtől a járvány idejére
Hivatalosan a szakmában minden évben meghatározzák az év divatszíneit: idén ezek a szürke és a sárga. 2021-ben az előző (és a következő) évhez hasonlóan a kulcsszó a tudatosság és a fenntarthatóság lesz, hogy ne vásároljunk orrba-szájba mindenféle ruhaneműt. A járvány a divat és az élet más területein is lelassulásra szólított fel bennünket. Arra, hogy kicsit tudatosabban építsük fel ruhatárunkat – tette hozzá.
A szakértő szerint a kisugárzás az, ami igazán elad egy ruhadarabot. Mindenkinek meg kell találnia a saját hangulatát, saját vizuális nyelvét. De akik kicsit bizonytalanok abban, hogy idén milyen színhez nyúljanak, érdemes elmenniük egy színtanácsadásra. A színeknél és a fazonoknál is fontos az érzelmi kötődés, ki mit szeretne magán látni vagy milyen közösséghez tartozást akar szimbolizálni ezzel.
![Csalár Bence](/data/articles/117/1170/article-117061/102865050_3587015934646532_1610238322225971200_n.jpeg)
Csalár Bence kiemelte, hogy már nem az van, hogy egyetlen konkrét trend van a divatban, mint a '90-es években. Most egy üzletbe betérve akár tízféle trend közül is választhatunk. Hozzátette: manapság éppen az a legnagyobb előrelépés, hogy az emberek (Magyarországon is) elkezdtek tudatosan személyiségükhöz, alkatukhoz mérten fazonokat választani.
Drágaság és maszk
A szakértő úgy látja, hogy a higiénikus életvitel és öltözködés nem pénzkérdés, de az, hogy milyen minőségű, márkájú ruhát veszünk fel, már igen.
Beszélt arról is, hogy a maszk fontos kiegészítővé vált, a gyártására most már komoly iparág épült, ez még pár évig valószínűleg így is marad.
Műsorunkat a fenti lejátszóra kattintva hallgathatja meg! Címlapi kép:
2021. március 02., kedd 13:00
Riporter: Ámon Betti