A mai nap is rosszul indult a MÁV-nál
24/07/2025 10:26
| Szerző: Klubrádió
Mélyen a zsebébe kell nyúlnia a MÁV-nak a késési biztosítás miatt. Ma reggel is több vonalon 20 percen túli késések voltak. Ha a vonat időben indul, az csak a véletlen műve? A sínek ugyan fehérek, de a helyzet sötét.
A 444.hu szúrta ki, hogy több problémával is szembesülnie kellett a MÁV-nak csütörtök reggel.
Járműhiba miatt a Keletitől csak Kelenföldig jutott a Dombóvárra indult Kresz Géza IC – a hátralévő utat pótlóbuszokkal tehetik meg az utasok (emellett pótlóbusz indul Dombóvárról Kaposvárra, valamint a csaknem másfél órával később Pécsre indult Mecsek IC megáll a Kresz IC megállóhelyein is).
Szintén járműhiba miatt a hajnalban, elvileg 3:55-kor indult Záhony-Debrecen személyvonat késve indult, és 45-50 perces késéssel közlekedik. A megoldás itt is buszokon érkezik: Nyíregyházáról két mentesítőbusz is indult Debrecenbe, az egyik ráadásul IC volt a szó eredeti értelmében, vagyis csak a két városban, a végállomásokon állt meg.
Gondok voltak a Szolnok-Vámosgyörk vonalon is, de a problémák erdetét nem közölték. A Szolnokról 6:38-kor Vámosgyörkre elindult személyvonat csak Jászárokszállásig közlekedett, így aztán az elvileg Vámosgyörkről 8:40-kor Szolnokra induló személyvonat valójában csak Jászárokszállástól közlekedik. Jászárokszállás és Vámosgyörk között mindkét irányba pótlóbuszokra volt szükség.
Szintén homály fedi hogy miért, késett a reggeli ózdi járat. Az Ózdról Miskolcra közlekedő egyik személyvonat, melynek menetideje normális körülmények között nagyjából egy óra, 25 percet késett. A 6 óra 8-kor indult 5417-es számú járat az utolsó szakaszon, Kazincbarcika és Miskolc között, ahol egyébként 28 perc lenne a menetidő csaknem fél órás késést szedett össze. Itt pótlóbuszt sem állítottak be, simán a Volán-járat ment be Miskolcra, amivel viszont alapesetben is nagyjából egy óra a menetidő.
Emellett Győr és Bakonyszentlászló között is több vonat kimarad ma (és maradt már ki szerda éjszaka is, ezek helyett szintén pótlóbuszok közlekednek.
