„Klubrádió“
Reggeli gyors

Orbán nem is azt mondta

10/09/2019 09:52

| Szerző: Klubrádió

Egy „interjúhamisítás” története. Avagy mi történik akkor, ha egy újságírónak véleménye van, és ezt nem a szakma szabályai szerint nyilvánítja ki.

 

2019. szeptember 10. Reggeli gyors - részlet 19.09.10 Klecska Ernő
07:36
00:00

Kemény 240 ezer forint pénzbüntetésre ítélte a bíróság azt a férfit, aki belenyúlt egy Orbán Viktorral készült „interjúba”. A szöveg még 2016. karácsonyán jelent meg a Fejér Megyei Hírlapban, abban az időszakban, amikor a megyei lapokat bekebelezte Mészáros Lőrinc érdekeltsége. Mint ismert, a miniszterelnök nem túl gyakran ad interjút, főleg egy megyei újságnak. Ezért készült egy „anyag”, amit a központból szétosztottak, vagyis az újságok szerkesztőinek annyi volt a dolguk, hogy betegyék azt a lapba, úgy, ahogy van, Zalától Borsodig, Győrtől Szegedig. Még a fotók méretét sem volt szabad megváltoztatni.

Ebből lehetett elege F. Gábornak, aki -a vád és az ítélet szerint- belenyúlt a szövegbe, amitől az más értelmet kapott. Most 240 ezer forintja bánja, plusz a perköltség. Az kiderült, hogy 13 helyen változtattak a „királyi” szövegen, bár többnyire, csak vesszők, kötőjelek kerültek be, vagy ki.

Klecska Ernő, aki az ominózus időpontban a Fejér Megyei Hírlap lapszerkesztője volt, azt mondta a Reggeli gyorsban, hogy nagy nyomás nehezedett a rendőrségre az ügyben. Aki belenyúlt a központilag kiadott interjúnak nevezett szövegbe, az gyakorlott újságíró, szerkesztő lehetett, ismernie kellett a lapkészítés számítógépes rendszerét. Azonban a bírósági ítélet ezer sebből vérzik.

Korábban az újság több munkatársa ellen indítottak munkaügyi pereket, ő maga is egy ilyennek az áldozata, jelenleg külföldön él.

Az interjút a fenti lejátszóra kattintva hallgathatja meg. Kiemelt kép: Klecska Ernő Szabad Sajtó-díjat kapott. Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Reggeli gyors
2019.09.10. 06:00
Műsorvezető: Dési János