Köszönjük, hogy támogatják a Klubrádiót
Publicisztika
Kié a holnap? - Szénási Sándor jegyzete
Publicisztika

Kié a holnap? - Szénási Sándor jegyzete

Az El Pais nevű baloldali, egyébként a legolvasottabb spanyol lap nemrég, némileg rémülten, leközölt egy felmérést a fiatalok pártválasztásáról, ami a Vox, az autonóm közösségek jogait tagadó, antifeminista, homofób, euroszkeptikus, és persze bevándorlás ellenes párt egyértelmű tarolását mutatja.

Állatkertek és politikai vonzataik - Dési János jegyzete
Publicisztika

Állatkertek és politikai vonzataik - Dési János jegyzete

Egy időben mindenféle városban, amerre jártam, megnéztem az állatkertet, van összehasonlítási alapom. Magyarországon talán a szegedi mérhető hozzá. Csak annak most nincs politikai vonzata, szóval arról majd egyszer egy másik műsorban. És most, hogy utána néztem, az egykori szürke, unalmas és senkit sem érdeklő nyíregyházi vadasparkból az 1996-ban kinevezett igazgató, Gajdos László és csapata csinált egy jó helyet.

Korunk jogara – Dési János jegyzete
Publicisztika

Korunk jogara – Dési János jegyzete

Ez csak a néphülyítés része, s a népnek mindig akad egy uszulni való szelete, amelynek tagjai imádják az ilyesmiket, mert akkor sokkal jobban lehet gyűlölködni. Gyűlölök, tehát vagyok. Lengessük hát az arany WC kefét lelkesen, forgassuk a fejünk fölött, miközben cöfcöfcöf csatakiáltásokat hallatunk a művelt világ elleni támadáskor. Az arany WC kefe korunk jogarja.

Egymillió - Józsa Márta jegyzete

9/06/2024 06:44

| Szerző: Józsa Márta / Klubrádió

A hétvégére a kormánypárt egymillió háztartás door to door felkeresését tervezte, ötvenezer aktivistával, ami azt jelenti, hogy fejenként mindenki felkeres húsz háztartást.

2024. június 06. Útszélen-részlet (2024.06.06. Józsa Márta jegyzete)
02:18
00:00

Nagyon régen történt volt Pécsett, még volt vonalas telefonunk, arra mentem haza valamelyik választási kampány idején, hogy lelkesen fogadott a legkisebbik gyerekem, képzeld, ma felhívott Orbán Viktor, és Önnek szólított.

Gondolom ígért megválasztása esetére minden szépet és jót, ahogy az akkoriban szokás volt. A kampánytelefonok akkortájt kerültek be a köztudatba, ahogy az úgynevezett door to door kampányok is, tudják, amikor bekopognak az ajtón, hogy meggyőzzenek valamelyik politikai márka egyesegyedüli megbízhatóságáról.

A szakkifejezést amúgy a politika a kereskedelemtől kölcsönözte, ez az a szolgáltatás, amikor egy megvásárolt terméket a fuvarozó cég az eladótól személyesen átveszi, és a vevő címére kiszállítja. A hétvégén a kormánypárt egymillió háztartás door to door felkeresését tervezte, ötvenezer aktivistával, ami azt jelenti, hogy fejenként mindenki felkeres húsz háztartást. Feltehetően a Kubatov-listáról választják ki őket, nem valószínű, hogy abban reménykednek: újabbakat tudnak már meggyőzni, de arról még igen – hogy szép szóval-e vagy fenyegetéssel, azt nem tudom – hogy menjenek szavazni. Maradva a számoknál: ez azt jelenti, hogy Eger lakosságának megfelelő aktivista minden tizedik magyar háztartást meglátogatva, háztartásonként mondjuk két-három szavazókorú emberrel számolva elér majd két-három millió szavazót.

Kíváncsi leszek, kinek milyen volt a szombatja, hívatlan vendégek járták-e úgy az utcákat, mint húsvétkor a locsolók. Arról nem is beszélve, hogy nem egyedül voltak az utakon, a DK tízezer aktivistát mozgósított, ők több százezer ajtón terveztek kopogtatni, mondjuk jóval kevesebb, mint a Fidesz ambíciója, de azért látványnak ez sem semmi. A kampányüzeneteket tudjuk, háború és béke, Tolsztojt ennyien soha nem emlegették az országban. A régi telefonhívó automatákon még széppel és jóval kecsegtettek, a mai kampányszlogenekhez képest az apokalipszis apró kellemetlenség. De túléljük az aktivisták hadseregét is, reméljük, és vár ránk a majd hétfői langyos béke, leszakadt, elázott, tönkre firkált magányos plakátmaradványokkal, győzelmi szólamokkal és újra átvert polgárokkal.

Józsa Márta jegyzete az Útszélen 2024. június 6-ai adásában hangzott el. Címlapo fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Benko Vivien Cher