„Köszönjük,
Publicisztika
Nemzeti Múzeum 2222 – Dési János jegyzete
Publicisztika

Nemzeti Múzeum 2222 – Dési János jegyzete

Demeter Szilárd azon aggódik, hogy lesz-e 2222-ben (miért pont akkor?) még magyar kultúra. Ezt kell megvédeni a libsibolsi brüsszelista, migráns csürhétől vagy mi. Fogalmam sincs, mi lesz 2222-ben, és csak remélni tudom, ha lesz magyar nyelv és kultúra, amely talán olyan erős, hogy még D. Sz-t is túlélheti, akkor elhelyezik ezt a kiperelt pályázatot egy múzeumban, ahol bemutatják az orbáni rendszerben tenyésző szolgalelkűséget, pitiánerséget, politizáló nagyképűséget, a mindent a politikai haszonszerzés szolgálatába állító világot.

A rendszer arra épül, hogy az erősebb felrúgja a gyengébbet – Dési János jegyzete
Publicisztika

Az erősebb felrúgja a gyengébbet

Nem mondom, hogy azért rúgja fel egy karateedző a rábízott gyermeket, mert a belügyminiszter vezeti az oktatás ügyét – de valamiféle összefüggés – metaforikus változat – mégiscsak felsejlik. Hiszen a rendszer arra épül, hogy az erősebb felrúgja a gyengébbet, szakszerűen, kíméletlenül.

Klímamisszió – Selmeci János jegyzete
Esti gyors

Klímamisszió – Selmeci János jegyzete

Néhány hét múlva azonban eltűntek a címlapokról az elromlott klímákról szóló hírek. Az utasok újra használni tudták a vasutat, és el sem párolognak közben, a kórházakban újra műtöttek, és a meleg miatti halálozások száma is csökkent. A gazdasági minisztériumban egy lakossági klíma pályázaton dolgoztak, ügyelve arra, hogy a legszegényebbeket kizárják belőle, klímát pedig csak bizonyos cégektől vásárolhassanak a családok.

Síneken a pokolba – Kerekes Bori jegyzete
Publicisztika

Síneken a pokolba – Kerekes Bori jegyzete

Lélegzetvételhez csak akkor jutottam, mikor elment mellettem valaki. Ilyenkor három másodpercig hidegnek éreztem a teste által kavart légmozgást. Ilyen lehet a pokol – gondoltam. Megfősz a saját levedben, miközben érzed a szellemek jéghideg áthúzását.

Még egyszer a gyerekekről - Szénási Sándor jegyzete

5/06/2024 18:04

| Szerző: Szénási Sándor/Klubrádió

 | Szerkesztő: Szikora Gábor

A politikus a gyerek felhasználásával üzeni, hogy ő (mármint az ilyen-olyan hatalmi jelölt) a jövő kulcsa, egyben feddhetetlenségének, mondhatni ártatlanságának szimbóluma, maga a tisztaság, sőt Adyval szólva „az elevenség, az öröm, a jövőbe ható ígéret, a bilincsbe nem vert ember, az igazán igaz isten”.

2024. július 24.
00:00
00:00

Azért valamennyire mégis: tegnap még azon szomorkodtam, hogy a háborús pszichózisba államilag kergetett gyerekek ügyében csak szórványos az ellenállás, ma azt olvasom, hogy Orosházán a Református Kéttannyelvű Általános Iskola előtti háborús uszító plakátot letakarták a Momentum és a Válaszd Orosházát mozgalom emberei. Ebből gyorsan húzd meg, ereszd meg játék lett, mert a város meg letépette a takarást és a takaráson levő cica rajzát, és ez így megy majd egy darabig.

Piliscsabán igazi békeharc bontakozott ki, a háború feliratú plakátot, amelynek betűrésein Gyurcsány, Karácsony, az öreg Soros és Magyar Péter leskelődik, a szülők kérésére elvitték az iskola mellől, de sem le nem fedték, sem szét nem tépték, vagyis a béke, és a nevében folytatott háborús uszítás perverz koitálása folyhat tovább, de legalább a kiskorúakat békén hagyják. Már amennyire lehet persze, és hát nem nagyon lehet, mert televíziót néznek, hülye felnőtteket hallgatnak és a Facebookon a rajzfilmekbe percenként tolakodik be az ágyúdörgéssel kísért sztentori hang, ami a legjobb sztálini kliséket használva mennydörög a vérben tocsogni kívánó baloldal ellen.

Ha ez így zavarosnak tűnik, a sztálinit helyettesítsék be a hitleráj módszereivel, nem nagy a különbség.

Vagyis az, hogy az ellenállás a gyerekek propagandatöltelékként való felhasználásával szemben olyan kiterjedt lenne, továbbra sem állítható, amit az is mutat, hogy egy tegnapi hír szerint Nagykőrösön a fideszes polgármester-jelölt a világ legtermészetesebb módján hatolt be egy óvodába fotózkodni, miközben a tűzoltóság rajzpályázatának díjait adta át. Ebben a helyi választási bizottság semmi problémát nem látott, még a benne ülő pedagógusok sem, mondván, hogy a jelölt úr, midőn átlépte az óvoda küszöbét, tűzoltósági elnök volt, s csupán midőn kilépett onnan, változott át politikussá. Arra a kérdésre, hogy a több példányban intézkedő személynek melyik minőségében volt szüksége inkább reklámra, nem született válasz.

Amikor egy magyar színész megkérdezte Bud Spencert, hogy mi a szórakoztató filmek sikerének titka, szerényen nem önmagára mutatott, hanem azt mondta, hogy kutya kell hozzá, meg gyerek. Nő is kellene persze, de a szex az ő filmjeiben nem sokat játszott.

Szóval gyerek.

A politikus a gyerek felhasználásával üzeni, hogy ő (mármint az ilyen-olyan hatalmi jelölt) a jövő kulcsa, egyben feddhetetlenségének, mondhatni ártatlanságának szimbóluma, maga a tisztaság, sőt Adyval szólva „az elevenség, az öröm, a jövőbe ható ígéret, a bilincsbe nem vert ember, az igazán igaz isten”.

A politikus-vámpír ezt szívná ki belőlük.

Szénási Sándor jegyzete az Esti gyors 2024. június 5-ei adásában hangzott el.