„Köszönjük,
A lényeg

Vitézy beszólt Lázárnak: kaotikus lett a közlekedésirányítás

9/09/2023 19:07

| Szerző: Klubrádió

A volt közlekedési államtitkár szerint kaotikus viszonyok alakultak ki, a szakemberek tömegesen hagyják el a területet, az intézményrendszer pedig leépült. Az Építési és Közlekedési Minisztérium szerint a fluktuáció éppen akkora, mint egy évvel korábban, Vitézy vonatkozó állítása tehát minden valóságalapot nélkülöz.

Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár arról beszélt a G7 gazdasági portál podcastjában, hogy kaotikus viszonyok alakultak ki a közlekedésirányításban, mióta Lázár János átvette a terület vezetését – szemlézte az interjút a 24.hu. A szakemberek tömegesen hagyják el a területet, leállt a vasútfejlesztési projektek tervezése, leépült az intézményrender – sorolta a problémákat Vitézy. Értékelése szerint tavaly év vége óta, amikor Lázár minisztériumához került a terület, a MÁV-nál dolgozó tíz legjobb szakember közül kilencen távozott.

 
Vitézy Dávid
 
Fotó: Nyitrai Dávid /Forrás: Facebook
 

Felemlegette azt is, hogy az építési és közlekedési miniszter a sajtón keresztül üzenget a MÁV vezetőinek a műszaki hibák miatt. Emlékezetes, Lázár azt mondta az ügyben, hogy aki egy 800 milliárdos kasszában nem talál 32 milliárd forintot – az adott problémás szakasz felújítására – az "tegye le a lantot". „Nekem erről csak az jutott eszembe, hogy két hónappal korábban az volt az indoklás tíz regionális vasútvonal bezárására, hogy […] 700 millió forintot lehet megtakarítani” – mutatott rá az ellentmondásra a volt államtitkár.

 
Lázár János
 
Fotó: Facebook
 

Az Építési és Közlekedési Minisztérium közleményben reagált. "Vitézy Dávid most sem mond igazat!" – kezdődött a tárca üzenete, amit szintén közölt a 24.hu

A legjobb szakemberek távozásáról szóló információ szerintük nem igaz, és „ez csak egy újabb ízléstelen, tisztességtelen ferdítés azon vasúti és vasutas szakemberekkel szemben, akik most is az örökölt helyzet megoldásán dolgoznak”.

A közleményben leírták, „2023 januárjában, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megszűnése után, a vasúti szakterületen dolgozók közel 80 százaléka fogadta el az Építési és Közlekedési Minisztérium ajánlatát és folytatta/folytatja munkáját”. Ez alapján a MÁV-Volán-csoportnál az évi fluktuáció 10 százalékos, ami megegyezik a tavalyival. Vitézy Dávid minden valóságalapot nélkülöző állítása alapján a 10-ből 9 ember 90 százalékos távozási arányt jelentene, vagyis több 10 ezer embert, már amennyiben a szolgálatot teljesítő vasutasokat is szakembernek tekinti, nemcsak az általa kinevezett vagy előnyben részesített tanácsadókat, látványtervkészítőket és hivatásos jövőképgyártókat – zárult a válasz.