„Klubrádió
A lényeg

Nincs meglepetés, a kereskedelem állta a harmadik hullámot

11/06/2021 21:10

| Szerző: Klubrádió

A legtöbb gazdasági szektor a a járvány alatt komoly visszaeséseket érzékelt. A harmadik hullám legkevésbé a kereskedelmet sujtotta, ennek oka a viszonylag állandó kereslet. A digitalizáció minden szegmensben megindult.

A 24.hu cikke szerint, hogy az elmúlt egy év hullámvasút volt a vállalatok számára. 

A nagyvállalati növekedési index alapján a hazai, 2 milliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező nem-állami nagyvállalatok többségét (70-80 százalékát) mérsékelten érintette a vírushelyzet.

A harmadik hullám végére azonban egyrészt fokozatosan csökkent a súlyos veszteséget említők aránya (18-ról 11 százalékra), míg legutóbb már a társaságok 14 százaléka kedvező hatásokról számolt be. A nagyobb cégméret egyértelműen kedvezett a kihívásokkal teli időszak átvészelésében. Míg az átlagos arány 14 százalék, addig a 10 milliárd forint éves árbevétel feletti vállalatok több mint negyede véli úgy, hogy inkább kedvezően hatott rájuk az elmúlt egy év.

Koronavírus – Bezárt étterem Nyíregyházán
Fotó: MTI/Balázs Attila
 

Az iparágak között jól láthatóan a kereskedelmi szektort sújtották legkevésbé a megváltozott körülmények, míg a szolgáltató szektorban – az őszi, második hullámot leszámítva – a társaságok negyede-harmada küzdött nehézségekkel.

Nem a keresletcsökkenés vagy akár a beszerzési problémák jelentették a fő kihívást, hanem a megváltozott munkafolyamatok és munkarend.

A covid-helyzet során felértékelődött a digitalizáció szerepe: a megkérdezettek kétharmada használta intenzívebben a technológiai megoldásokat az elmúlt egy évben.

A digitális újítások a fővárosban és környékén voltak a legnépszerűbbek: Budapesten és Pest megyében a megkérdezettek 73 százaléka, míg Nyugat-Magyarországon 59, Kelet-Magyarországon pedig 57 százalék használta intenzívebben azokat.

A távmunkát elősegítő rendszerek és informatikai eszközök, illetve az online kommunikációs platformok aktívabb használata mellett a pénzügyi, az ügyfélszolgálati és az ügyviteli folyamatok digitalizációjával is éltek a cégek.