„1%

Legalább kétmilliárd lesz a vadászati kiállítás reklámja

13/05/2021 17:13

| Szerző: Klubrádió

Legalább 2,08 milliárd, de akár 2,5 milliárd is lehet a szeptemberben induló vadászati világkiállítás kommunikációjának végösszege, miután egy harmadik szerződéssel újabb félmilliárd forintos megbízáshoz jutott a kormányzati plakátkampányokról is ismert Balásy Gyula cége – írta a 24.hu.

A Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes, az Országos Magyar Vadászati Védegylet elnöke és Kovács Zoltán államtitkár által támogatott, belföldön világkiállításnak nevezett rendezvényen, amely az Egy a természettel elnevezést kapta, tíz tonna szarvasagancsból készül a kapu.

A 24.hu-hoz eljutott újabb kommunikációs szerződés szerint az 500 millió legalább 70 százalékát elkölti az állam az Egy a természettel néven megálmodott rendezvényre, a további 150 millió pedig opcionális.

Ennél azonban nagyobb összegek szerepeltek a korábbi szerződésekben:

Két évvel ezelőtt egymilliárd feletti megbízást kapott a kormányzati plakátkampányokról is ismert Balásy Gyula a feladatra: ekkor 1 milliárd 33 millió forint plusz áfa jutott a Lounge Design Kft.-hez és a New Land Media Kft.-hez a kommunikációs előkészítésre, amely június 30-án jár le.

– Tavaly pedig újabb nettó egymilliárdos szerződést kötöttek, ez legkésőbb 2022. január 30-ig érvényes.

Megnyílt a 26. FeHoVa Nemzetközi Kiállítás a Hungexpón
 
Semjén Zsolt nemzetpolitikáért, egyházügyekért és nemzetiségekért felelős miniszterelnök-helyettes, az Országos Magyar Vadászati Védegylet (OMVV) elnöke (b) és Kovács Zoltán, a 2021-es budapesti vadászati világkiállítás lebonyolításért felelős kormánybiztos a 26. Fegyver, Horgászat, Vadászat (FeHoVa) kiállításon a megnyitó után a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban 2019. február 7-én. MTI/Koszticsák Szilárd
 
 

Nem csak kommunikációra lehet költeni

A kommunikáció azonban csak egy része a kiállítás körüli szervezésnek, a rendezvényszervezés további milliárdokat visz el. A megbízást ugyan állami cég kapja, de alvállalkozói szinten ott találjuk Balásy Gyula cégeit, és a kormányközeli őrző-védő cégeként ismert Valtont – írta a 24.hu.

Balásy itt is látványos összegekre tehet szert, a kommunikáció és rendezvényszervezés összesített költségvetése ugyanis legalább 4,4 milliárd lesz, de az opciók érvényesítésével együtt 5,5 milliárd forintra is rúghat.

Furcsa logika

A Telex cikkében hozzáteszi: természetvédelmi forrásuk szerint az elején a nemzeti parkoknak jelentős összegeket ígértek a kiállítással összefüggésben, de eddig azt látják, hogy a pénzosztás furcsa logika mentén történik, és inkább az erdészeti cégek, nem pedig a nemzeti parkok részesülnek belőle. „Teljesen ad hoc módon alakul a szervezés, a pénzosztás módja pedig hátborzongató”, mondta forrásuk, aki külön kiemelte, mennyire kellemetlen szépségtapasz-szerep hárul a nemzeti parkokra a kiállítás kapcsán:

„állami intézményként ki van adva, hogy részt kell vennünk, az arcunkat kell adnunk hozzá, miközben minden területen dolgozó tudja, mekkora károkat okoz a vadászat természetvédelmi szempontból”.

(forrás: 24.hu, Telex, címlapi kép: MTI/Koszticsák Szilárd)