„Támogassa
A lényeg

Feljelentést tettek a Sziget ellen, mert a reklámfilmjükben meleg párok csókolóztak

14/08/2023 14:51

| Szerző: Klubrádió

Közérdekű bejelentéssel fordult a szélsőjobboldali Nemzeti Jogvédő Szolgálat (NJSZ) a YouTube szolgáltatója, a Google Ireland ellen, mivel a platformon 18 éven aluliak számára is elérhető a Sziget Fesztiválnak egy olyan reklámfilmje, amelyben azonos nemű párok csókolóznak – adta hírül a Magyar Nemzet.

Az NJSZ szerint a  promóciós tevékenység ugyanis sérti a magyar alaptörvényt és a gyermekvédelmi/homofóbtörvényt is.

Ez utóbbi úgy fogalmaz, "tilos az olyan reklámot tizennyolc éven aluliak számára elérhetővé tenni, amely a szexualitást öncélúan ábrázolja, illetve a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérést, a nem megváltoztatását, valamint a homoszexualitást népszerűsíti, jeleníti meg."

A feljelentők érvelése szerint az azonos neműek csókját is ábrázoló reklámvideó a YouTube-on kiskorúaknak is megjelent, amivel számukra a homoszexualitást népszerűsítik.

Az NJSZ a Fogyasztóvédelmi Hatóságot kéri, hogy indítsanak hatósági eljárást a reklámok miatt, melyek szerintük jogsértőek.

A bejelentés még augusztus tizedikén történt, a fővárosi kormányhivatal arra azt válaszolta, hogy már hivatalból vizsgálatot indítottak, most pedig a bizonyítékokat gyűjtik.

Szintén mai hír, hogy Bencsik András ugyanennek a videónak a kapcsán félelmeit fogalmazta meg azzal kapcsolatban, hogy ezentúl kötelező lesz a homoszexualitás a Szigeten. Így fogalmazott: "Most már azóta ott tartunk, hogy a reklámfilmben ez van, és nem szeretnénk megérni, amikor a bejáratnál megkérdezik ugye te hajlandó vagy megcsókolni egy azonosnemű embert, mert ha nem, akkor sajnos ide nem jöhetsz be. Ezt azért jó lenne valahogy kivédeni."