Köszönjük, hogy támogatják a Klubrádiót
A lényeg

Egy hónap alatt 93 milliót költöttek a Facebookon a "két tojásos" kampányra Apátiék

1/08/2025 16:03

| Szerző: Klubrádió

Szűk egy hónap alatt csak a Facebookon 93 millió forintért hirdetett Magyar Pétert hiteltelenítő tartalmakat, és ezzel a legtöbbet költők listáján az élre tört a Nemzeti Ellenállás Mozgalom (NEM) – írja a 24.hu.

Július elején nemcsak az utcákat, de az internetet is elárasztotta a megafonos influenszerként is ismert Apáti Bence-féle NEM „két tojásos” kampánya. Országszerte láthatók azok az óriásplakátok, amelyeken Magyar Péter, azaz „a magyar Zelenszkij” egy fészekből kel ki az ukrán elnökkel, kezében ukrán zászlócskával, a fején tojáshéjjal.

A száz legnagyobb értékben költő Facebook-oldal összesen 307 millióért adott fel hirdetést júliusban: ennek csaknem a harmadát az Apáti Bence által életre hívott mozgalom állta, összességében pedig tízből kilenc hirdető és forint köthető a NER-hez. A zelenszkijs-tojásos kampányért felelős NEM új szereplője a fideszes propagandavilágnak, és ugyanolyan átláthatatlan a finanszírozása, mint a Megafonnak és az Aktuálisnak – írják a cikkben.

A NEM közel százmilliós költése kiugró: több mint az azt követő hat legnagyobb júliusi hirdető költése összesen. Érdekes: amúgy mind a hat kormánypárti hirdetés volt.

A 24.hu megkérdezte, hogy Apáti mozgalmának honnan van pénze a hirdetésekre, de választ nem kaptak.

(Kiemelt kép: Bohár Dániel / Facebook)