„Klubrádió
A lényeg

634 millió támogatást kapott egy kormánypárti propagandista 2022-ben

31/05/2023 20:03

| Szerző: Klubrádió

Filep Dávid, A kopaszt oszt nevű kormánypárti Facebook-oldal arca 2022-ben 634 447 000 forint támogatást kapott – vette észre a Magyar Kétfarkú Kutyapárt.

Szerdán jelentek meg az egyes vállalatok 2022-es évről szóló beszámolói, amiket a Céginformációs rendszerben lehet megnézni.

Filepet nemcsak az emeli ki a fideszes politikai influenszerek közül, hogy az egész mezőnyből őt követi egyedül Instagramon Orbán Viktor, de az is, hogy van egy saját mini-Megafonja.

A Kutya Párt keresése alapján az Aktuális Média Nonprofit Kft.-nek egy darab tagja van, maga Filep. A cég árbevétele 0 forint, de míg 2021-ben 47,6 milliós egyéb bevételei voltak, ez tavaly már 662,497 millió forint volt. Anyagjellegű ráfordítás címszóval 623,458 milliót, személyi jellegű ráfordítások néven pedig 34 millió forintot fizetett ki. Az adózás előtti eredménye 293 ezer forinttal haladta meg a tavalyit – írta a Telex.

Az Aktuális Facebook-oldal az Ad Library adatai szerint 2021. novembertől 2022. december közepéig összesen több mint 296 millió forintért reklámozta posztjait, a YouTube-on pedig 159 millió forintra rúgott az összeg december 15-én. Az Aktuális hirdetési kampányai időben és témákban rendre egybevágnak a fideszes közösségimédia-úthenger csapásirányával. A választások előtt a cég a Gyurcsány-show különféle epizódjait és olyan videókat hirdetett YouTube-on, amelyek Márki-Zay Péter ellenzéki miniszterelnök-jelöltet járatták le.

Az Aktuális aktivitása a Megafonéhoz hasonlóan alábbhagyott nyárra, ősszel azonban újult erővel és masszív pénzbedobással újraindult. A Facebookon az őszi hónapokban 15 millió forintot hirdetett el az oldal, de a YouTube-on (ahol a dollárbaloldalos, szankciós, sorosozós kampány futott) még jobban pörgött a számláló. Az egyik, decemberben 9 napon át futtatott, az ellenzéket támadó videós reklámra összesen 9-10 millió forintot költött a cég. Ezért az összegért cserébe több mint 10 milliószor dobta fel a YouTube a hirdetést a felhasználóknak.

(Forrás: Telex)