„Köszönjük,
Publicisztika
Tagosítás - Szénási Sándor jegyzete
Publicisztika

Tagosítás - Szénási Sándor jegyzete

Ukrajna igazán egy szót sem szólhat, amiért az amerikaiak a háta mögött tárgyalják le az oroszokkal a tűzszünet, és majd a béke kérdését is, mert az Unió is kiskorú státusban van. Nincs köze a nagyok dolgához, akkor se, ha amúgy az az ő legsajátabb dolga lenne: a végén megmondják neki, hogy merre hány óra, és alászolgája.

Maffiaállam mozgalmas hétköznapjai - Kárpáti Iván jegyzete
Publicisztika

Maffiaállam mozgalmas hétköznapjai - Kárpáti Iván jegyzete

Most, hogy Matolcsy ment és a belpolitikai helyzet is kiélezett, nem kizárt, hogy példát statuálnak velük, megmutatják, hogy üldözi a korrupciót a jó cár, akit átvertek a bojárok. A rendőrség mindenesetre nyomoz. Azt persze nem tudhatjuk, hogy ez nem egy tárgyalási stratégia része-e. Nyomásgyakorlás az állami szerveket felhasználva, hogy esetleg ebből az űrből is látható vagyonból, mennyi kerüljön át az uralkodó családhoz.

A zebra, a legerősebb állat - Dési János jegyzete
Publicisztika

A zebra, a legerősebb állat - Dési János jegyzete

Nem véletlen, hogy a zebra annyira népszerű mostanában. Például a zebratartásra igencsak alkalmas klímájú Hatvanpuszta zsebdiktátora, esetleg magyar hangja és brieftaschnija – Mészáros – zebrákat tart. Mert a zebra menő. Annyit érsz, amennyi zebrád van.

Nőválasztás – Józsa Márta jegyzete
Publicisztika

Nőválasztás – Józsa Márta jegyzete

Az utált adófizetésnek volna egy nem gyakran hangsúlyozott eszmei tartalma is. A kincstárba befizetett összeg arra is jogosít, hogy beleszóljon az adófizető a közügyekbe. Na de aki nem fizet, az ne is kérdezzen – mondhatja később egy férj, főnök vagy épp az a Holdról is látszó alak, aki lassan egyszemélyben lesz megmondója annak is, hogyan főzzük a paprikás krumplit.

Fantázia-torna Matolcsyval – Dési János jegyzete
Publicisztika

Fantázia-torna Matolcsyval – Dési János jegyzete

Matolcsy, a fia és barátai, rokonai, üzletfelei talán csak pár száz vagy pár ezer milliárdot tüntettek el a közösből. De Matolcsy nem szerelte le a kapcsolókat, és valószínűleg a Pride-ra sem látogat ki, nincs is semmiféle botrány. Jó, az ÁSZ munkatársai próbálkoznak, de valószínűleg ők sem fogják idén a prémium-feltételeket teljesíteni, ha még egy hiányzó százmilliárdos tételt találnak.

Nagyon nagy a baj – Selmeci János jegyzete a túlélési gyakorlathoz
Publicisztika

Nagyon nagy a baj – Selmeci János jegyzete a túlélési gyakorlathoz

Szó sincs arról, hogy mi újságírók valamiféle hősök lennénk, viszont egy jogállam, egy szabad társadalom elengedhetetlen részei. Normálisan megélni ebből a munkából már rég nem lehet – higgyék el, hogy az idősebb kollégáim a 2007-es fizetésükért dolgoznak – és újra meg újra felmerül bennünk, hogy ebben a rendszerben, meg a közösségi média korában egyáltalán meg tudunk-e felelni az újságírói minimumnak, tudunk-e kérdezni, tudjuk-e ellenőrizni még a hatalmat, tudunk-e igazat írni.

Állami vacak vs. túlélés - Rózsa Péter jegyzete
Publicisztika

Állami vacak vs. túlélés - Rózsa Péter jegyzete

Magyar Villamos Művek 2023 elejétől 2024 októberéig nagyjából 8,5 milliárd forint értékben jelentetett meg hirdetéseket. Ami a lényeg, ennek az összegnek körülbelül a háromnegyede kifejezetten kormánypárti médiumokhoz ment. Ehhez képest a napi 150-200 ezres hallgatottságú Klubrádió félévente kénytelen gyűjteni.

Egymillió - Józsa Márta jegyzete

9/06/2024 06:44

| Szerző: Józsa Márta / Klubrádió

A hétvégére a kormánypárt egymillió háztartás door to door felkeresését tervezte, ötvenezer aktivistával, ami azt jelenti, hogy fejenként mindenki felkeres húsz háztartást.

2024. június 06. Útszélen-részlet (2024.06.06. Józsa Márta jegyzete)
02:18
00:00

Nagyon régen történt volt Pécsett, még volt vonalas telefonunk, arra mentem haza valamelyik választási kampány idején, hogy lelkesen fogadott a legkisebbik gyerekem, képzeld, ma felhívott Orbán Viktor, és Önnek szólított.

Gondolom ígért megválasztása esetére minden szépet és jót, ahogy az akkoriban szokás volt. A kampánytelefonok akkortájt kerültek be a köztudatba, ahogy az úgynevezett door to door kampányok is, tudják, amikor bekopognak az ajtón, hogy meggyőzzenek valamelyik politikai márka egyesegyedüli megbízhatóságáról.

A szakkifejezést amúgy a politika a kereskedelemtől kölcsönözte, ez az a szolgáltatás, amikor egy megvásárolt terméket a fuvarozó cég az eladótól személyesen átveszi, és a vevő címére kiszállítja. A hétvégén a kormánypárt egymillió háztartás door to door felkeresését tervezte, ötvenezer aktivistával, ami azt jelenti, hogy fejenként mindenki felkeres húsz háztartást. Feltehetően a Kubatov-listáról választják ki őket, nem valószínű, hogy abban reménykednek: újabbakat tudnak már meggyőzni, de arról még igen – hogy szép szóval-e vagy fenyegetéssel, azt nem tudom – hogy menjenek szavazni. Maradva a számoknál: ez azt jelenti, hogy Eger lakosságának megfelelő aktivista minden tizedik magyar háztartást meglátogatva, háztartásonként mondjuk két-három szavazókorú emberrel számolva elér majd két-három millió szavazót.

Kíváncsi leszek, kinek milyen volt a szombatja, hívatlan vendégek járták-e úgy az utcákat, mint húsvétkor a locsolók. Arról nem is beszélve, hogy nem egyedül voltak az utakon, a DK tízezer aktivistát mozgósított, ők több százezer ajtón terveztek kopogtatni, mondjuk jóval kevesebb, mint a Fidesz ambíciója, de azért látványnak ez sem semmi. A kampányüzeneteket tudjuk, háború és béke, Tolsztojt ennyien soha nem emlegették az országban. A régi telefonhívó automatákon még széppel és jóval kecsegtettek, a mai kampányszlogenekhez képest az apokalipszis apró kellemetlenség. De túléljük az aktivisták hadseregét is, reméljük, és vár ránk a majd hétfői langyos béke, leszakadt, elázott, tönkre firkált magányos plakátmaradványokkal, győzelmi szólamokkal és újra átvert polgárokkal.

Józsa Márta jegyzete az Útszélen 2024. június 6-ai adásában hangzott el. Címlapo fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Benko Vivien Cher