„Támogassa
A lényeg

Vitézy Dávid: A MÁV nyilvános segélykiáltást fogalmaz meg

21/04/2023 13:51

| Szerző: Klubrádió

A MÁV egy olyan térképet közölt, ami megmutatja, a romló pályaállapotok miatt mennyivel fog nőni a menetidő az egyes kelet-magyarországi szakaszokon. Vitézy Dávid szerint ez a teljes régió vasúti menetrendje összeomolhat.

A 2023/24-es menetrendi évben számos vonalon fognak romlani a pályaállapotok, több fővonalon is negatív változásra lehet számítani – erre hívja fel a figyelmet az iho.hu a MÁV friss infografikája kapcsán.

A legnagyobb menetidő-növekedés a Budapest-Szeged vonalon lehet, ahol 13 perccel hosszabb menetidőre számítanak. A fővárosból Miskolcra 7 perccel tart majd tovább eljutni. Budapest és Szolnok között 3, a főváros és Nyíregyháza viszonylatában pedig 5 perccel kell hosszabb útra számítani. Az utóbbit a MÁV igyekszik majd azzal orvosolni, hogy az intercityk Hajdúszoboszlón és Püspökladányban nem fognak megállni.

Azt, hogy mely további vonalakon nő majd a menetidő a MÁV szerint, ezen a térképen lehet megnézni:

 
Pályaparaméter romlások 2023/24
 
 

A térképet Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár is megosztotta azzal a kommentárral, hogy bár régóta követi a MÁV ügyeit, ilyet még sosem látott. Szerinte az ábráról azt lehet leolvasni, hogy a teljes kelet-magyarországi ütemes menetrend összeomlana, a csatlakozási rendszereivel együtt.

Példaképp azt említi, hogy a kör-IC nem érne körbe megfelelő menetidőkkel ahhoz, hogy Miskolcon, Debrecenben és Nyíregyházán is kijöjjenek a mai csatlakozásai.

"Ahogy a cikkek írják, a MÁV vezetése a tavaly a háború nyomán elszállt energiaárak, idén pedig az új bérletek miatt várható jelentős bevételkiesés miatt eshetett ennyire kétségbe. Csak abban bízhatunk, hogy ez a vészjelzés értő fülekre talál és az igen borús jóslat nem válik valóra" – írta Vitézy.