„Klubrádió
A lényeg

Siker-pénz-csillogás: Üzleti bravúrt ért el a Sarka–Rogán-Gaál páros bulvároldala

29/06/2022 15:04

| Szerző: Klubrádió

A Naphegy tetején egy irodaházban bújik meg az ország legsikeresebb médiavállalkozása, a Sarka Kata és Rogán-Gaál Cecília twn.hu nevű bulvároldalt üzemeltető Top News Hungary Kft.-je. A kis budai cég 85 százalékos profitrátát ért el 2021-ben, ami számszerűsítve azt jelenti, hogy mindössze nyolc alkalmazottal több mint 1,56 milliárd forintnyi árbevételt ért el, amiből 1,33 milliárdnyi adózott eredményt tudott realizálni. Ezt a nyereséget a tulajdonosok osztalék formájában ki is vették a cégből – járt utána a 24.hu a két ismert NER-közeli üzletasszony egyik céges tevékenységének.

Az első kerületi derék utcai háromszintes irodaházban a Top News Hungary Kft. stúdiója szomszédjában található még a femcafe.hu-t kiadó Netrise Hungary Kft. (amely Sarka Kata párjának, Bessenyei Istvánnak a tulajdona, sőt a két cégnek ugyanaz az ügyvezetője, Sudár-Horváth Lívia), ráadásul a földszinti stúdióban a két sikeres üzletasszony másik szintén nagyon jól profitáló reklámcége, a Nakama Partners működik.

Magyarország Szépe - Döntő
 MTI Fotó: Balogh Zoltán
 

Egy olyan ágazatban, ahol a nagy és sikeresnek mondható hazai médiacégek is csak 10–20 százalékos profitrátát tudnak elérni, Sarka Kata és Rogán-Gaál Cecília cégének – a nyilvános beszámoló szerint – az 1,5 milliárdos bevétele nem tanácsadásból, rendezvényszervezésből vagy más egyéb kiegészítő tevékenységből, hanem kizárólag a főtevékenységéből, azaz a "világháló-portál szolgáltatásból” származott.

A twn.hu egy kisebb bulvárportál témáival (sztárhírekkel, bűncselekményekkel, közlekedéssel, időjárással, érdekességekkel) szórakoztatja a potenciális – néhány ezres számú–olvasót.

A twn.hu a látogatottság és a Facebook-követők alapján is a kicsi szereplők közé tartozik a magyar piacon (akik éves szinten is csak néhány milliós bevételt tudnak hasonló paraméterekkel produkálni), miközben a kiadója olyan cégek bevételi adatait múlja felül, melyek portáljai az élbolyban vannak a látogatottsági versenyben. A tavalyi évben havi bontásban a jobb 11 ezres, a legrosszabb hónap 4500-as napi átlagot hozott. Ez a teljesítmény rendre valahol a 150. és a 250. hely közti eredményhez volt elegendő a hazai portálok versenyében.

A 24.hu alapos összehasonlító kutatása során sem talált egyetlen hasonló kvalitású hazai médiacéget sem, amely akárcsak hasonlóságot mutatna a Sarka-Rogán páros gazdasági teljesítményével; ahogy a portál fogalmaz olyan ez mintha egy kocsit (a teljes magyar médiapiacot) versenyeztetnénk egy repülővel.