„Klubrádió
A lényeg

Palkoviccsal találkozott Mészáros Lőrinc embere, amikor a Momentum elnöke odavitt hozzájuk egy tiltakozó futárt

19/07/2022 16:48

| Szerző: Klubrádió

Hétfő este a Várban Gelencsér Ferenc Momentum-elnök egy katakárosult futár társaságában kérte számon Palkovics László technológiai és ipari minisztert, akinek az asztaltársaságában foglalt helyet Sárváry István is. Ő a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő cég, a V-Híd Zrt. vezérigazgatója.

A Várban amiatt szervezett tüntetést a Momentum hétfő estére, mert Novák Katalin köztársasági elnök aláírta a kata módosításáról szóló törvényt. Amikor a szervező momentumosok megtudták, hogy Palkovics László technológiai és ipari miniszter pár száz méterrel arrébb, a 21 nevű étteremben ül, oda is mentek egy futárral, hogy Palkovics magyarázza meg neki, miért lehetetlenítik el a katát. A miniszter azt mondta, hogy ezt megtették már többször, és most zavarják az étterem többi vendégét, de kipréseltek belőle egy időpontot, amikor fogadja majd a futárt, erre kezet is ráztak – írja a 444.

Az ügy pikantériája, hogy az asztaltársaságban ott ült Vitézy Dávid közlekedésért felelős államtitkár és Sárváry István, a V-Híd Zrt. vezérigazgatója.

A Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő V-Híd Zrt. saját magáról azt írja, hogy "a magyarországi építőipar egyik legfiatalabb, dinamikusan fejlődő vállalata, amely az ország számos pontján valósít meg európai uniós és hazai finanszírozású vasútépítési projekteket". A társaság fő tevékenysége a vasútépítés, vasúti pályaépítés és korszerűsítés, ami éppen Palkovics minisztériumához tartozik, ahol egy több ezer milliárdos program van készülőben.

A kormány nagyjából 6 000 milliárd forintot szán fejlesztésekre a következő időszakban. Ebből 4 000 milliárd forintot fordítanak a vasúti infrastruktúra fejlesztésére és 2 000 milliárdot „a vasúti gördülőállomány továbbfejlesztésére”. Várhatóan 2023 elejére elkészül Magyarország új közlekedési stratégiája, amelyben 2040-ig rögzítik az ágazati célokat; a kormány július 27-én tárgyalja – és a tervek szerint el is fogadja – az új vasúti stratégiát – közölte július 8-án, a Magyar Vasúttörténeti Parkban tartott 72. Vasutasnapon az ipari miniszter.

Azon az eseményen ott volt Vitézy Dávid is. A közlekedésért felelős államtitkár azt mondta: világszerte azt tapasztalják, nem volt helyes a közúti szállításra építő korábbi politika, a vasútfejlesztés jelenti a jövőt. A hagyományos vasúti technológiára építve a digitalizáció eszközeivel "a vasútnak nagyon is van jövője". Éppen ezért a MÁV-Volán csoportra alapozva fejlesztik a vasúti áru- és személyszállítást a következő évtizedben.

Vitézy szerint számos fejlesztés zajlik a magyar vasút életében, például a határok mentén, a szerb határ felé jelenleg is dolgoznak, hogy augusztus elsején a Szeged-Röszke vonal első szerelvénye áthaladhasson, a nyugati-határon digitalizációs fejlesztésen dolgoznak. Nagy tervek vannak a Budapest-Belgrád vasútvonal, illetve a V0 teherforgalmi vasútvonal fejlesztésével is.

A Budapest-Belgrád vasútvonal legfőbb magyar résztvevője éppen a V-híd Zrt, de dolgoztak/dolgoznak számos nagy vasútépítési projektben is.