„Köszönjük,
A lényeg

Nagyon kegyetlen utazásközvetítőket szúrt ki a Ryanair

29/11/2023 09:16

| Szerző: Klubrádió

Összegyűjtötte a Ryanair, mennyivel több pénzt kérnek az online utazásközvetítők bizonyos szolgáltatásokért, mint a légitársaságok. A cég szerint a gyanútlan utasoktól durván túlárazott szolgáltatásokért kér pénzt több online utazásközvetítő, és indokolatlan díjakat is rájuk terhel.

Előfordult például, hogy egy 10 kilós csomag feladásának díja, amely a Ryanair saját jegyvásárlási rendszerében 18,4 euró lett volna, az utazásközvetítőnél 39,6 euróért volt elérhető. Más járatra átfoglalni a jegyet 45 helyett 105 euró lett volna. A legtöbb pluszpénzt néhány utazásszervező azért kéri, hogy az utas maga választhassa ki, hova ül: a győztes a kiwi.com ebben, amely 24,4 eurót kér el azért, amit a Ryanair saját honlapján 5,5 euró.

A Ryanair az ilyen tevékenységet csalásnak és kalózkodásnak nevezte. (A hvg.hu nyomán)

Frissítés: a Kiwi.com az alábbi közleményt juttatta el szerkesztőségünkhöz. A cég szóvivője azt írta az esetről: 

„Az Európa-szerte különféle fogyasztóvédelmi szervezetek és versenyhatóságok által a Ryanair tevékenységét vizsgáló többszörös vizsgálatot követően nem meglepő, hogy egy újabb PR-akciót látunk tőlük, amellyel megpróbálják elterelni a figyelmet és rágalmazni a versenytársaikat, olyan kiragadott információkat használva, amelyek nem tükrözik a kombinációk és lehetőségek sokkal nagyobb skáláját, amelyeket az utazásszervezők kínálnak ügyfeleiknek, a Ryanair pedig nem. 

Ez a PR-támadás egy újabb akciójuk, amellyel el akarják riasztani az ügyfeleket az utazásszervezőknél történő foglalástól, és el akarják terelni a figyelmet a Ryanair által bevezetett, szerintünk szükségtelenül túlzó, úgynevezett ellenőrzési folyamatról, amely jelenleg is vizsgálat alatt áll, és amelyről mi és sokan mások az ágazatban úgy látjuk, hogy a fogyasztók büntetésére irányul, akik szabadon szeretnének választani a rendelkezésükre álló összes lehetőség közül.” 

(Kiemelt kép: Pixabay)