„Klubrádió“
Reggeli gyors

Van pénz! - zenés sporthírek

4/08/2019 06:59

| Szerző: M. Dénes Tamás/Klubrádió

A Formula-1 minek van? - teszi fel a kérdést egy német újságíró. A magyar futballban a kupacsapataink mind elvéreztek az EL-ben. "Migránssimogató" mezszponzora van egy német labdarúgócsapatnak.
M. Dénes Tamás zenés sporthírei.

2019. augusztus 02. Reggeli gyors-részlet/M. Dénes Tamás zenés sportösszefoglalója (2019.08.02.)
05:37
00:00
Az Unfield Van pénz című számát hallják, mert most a Formula-1-ről fogok beszélni Önöknek, tekintettel arra, hogy a hétvégén kezdődik a Formula-1 Magyar Nagydíj, és arról, hogy miért van pénz évről évre erre a sportágra, milyen érdekek fűződnek a fenntartásához azonkívül, hogy egy rendkívül érdekes izgalmas vetélkedés.

Egyre nagyobb kérdéseket vet fel a mai világban ennek a sportnak a sorsa. Már talán a múltkoriban beszéltem Önöknek arról, hogy szinte minden pénz és hatalom kérdése ebben a sportágban, ezért fordul a sport a diktatúrák felé. De van még valami ami nagyon vitatottá teszi a Formula-1-et, ez pedig a környezetszennyezés kérdése. Gondolják el, a Hungaroring több mint 4 km hosszú, ezen végigmegy 22 autó; nem biztos, hogy pont erre van szüksége a természetnek. Talán pont emiatt íródott a hamburgi Die Zeit cikke, amelyben kerek perec kijelentik, hogy a Forma-1 mint olyan a tegnapelőtt sportja, és nincs rá szükség. Persze nem az újság kolumnistája, hanem egy vendégszerző, de attól még nagy port vert fel az írás. Szóval a cikkben a Formula-1 megszüntetését javasolja egy Jan Freitag nevű újságíró, a következő érvekkel: reakciós, környezetszennyező, szexista, idejétmúlt harcjáték. 1950 óta létezik a Formula-1, és a cikkíró szerint ott is ragadt ezekben az években.

Szerinte a macsó kultúra egyik fő része a Formula-1, a benzin, a sör és a tesztoszteron egyvelege, és rendkívül káros mind a környezetre, mind a társadalomra nézve; az egyik legerősebb mondata ez: „A Formula-1 legnagyobb veszélye az, hogy a férfiasság egyik fő tesztmezejévé vált, aminek az a következménye, hogy - idézem - szellemileg visszamaradott átlagemberek száguldanak át a lízingelt autóikkal a piros lámpákon a belvároson keresztül. Csak hogy el tudják képzelni: egy Formula-1versenyen egy autóra 800 liter benzin jut, ami egy átlagos autó éves fogyasztásának az ötszöröse. Még egyszer mondom, egy versenyen. És ebből képzeljenek el 20-at egy év alatt. Ehhez hozzájön istállóként legalább 70 új gumi, egy totálkáros motor, hogy a karosszéria tönkretételéről, lakkozásról ne is beszéljünk. És ezen a Formula-1 még nem olyan népszerű, ámde egyre híresebb elektronikus verziója, a Formula-E is csak a benzinpazarlás szintjén változtatna. Igaz, már az is sokat jelentene. Ráadásul - fejezi be a cikkíró - a Formula-1 meg csak nem is érdekes, mert az idén 11 versenyből 9-et nyert a Mercedes, 7 ilyen versenyen az 1. és a 2. helyet is elhódították Hamiltonnal és Bottas-szal. Mindenesetre most, hogy úgy tűnik, a klímaváltozás is bekerült köztudatba, lehet hogy a Formula-1-nek is akadályokkal kell megküzdenie. Persze nem a Hungaroringen, és nem Magyarországon. Mi szeretjük a motorsportot, még ha nagy árat is kell fizetnünk egyszer érte.

A labdarúgó Európa Ligában finoman szólva nem a magyar csapatok napja volt a csütörtök. A V̶i̶d̶e̶o̶t̶o̶n̶ akarom mondani, MOL Fehérvár a svájci másodosztályú Vaduz csapata ellen búcsúzott, miután hazai pályán elért 1-0-ás győzelem után idegenben 2-0-ra kikapott hosszabbítás után a - még egyszer mondom - svájci másodosztályú liechtensteini csapattól. Ráadásul a Vaduz a 108. percig fölényben játszott, akkor kiállították tőlük Antoniazzit, utána nyomott a Fehérvár, de elpuskázta helyzeteit.

A Honvédnak nem voltak helyzetei, a román Craiova végig veszélyesebb volt de gólt nem lőttek ők sem, csakúgy mint az első meccsen. Jött a hosszabbítás, amelyben a craiovai drukkerek egy petárdát robbantottak a játékvezető Hunter feje mellett, ezután 30 percet állt a játék, a Craiova simán nyerte a tizenegyespárbajt, a Honvéd viszont minden bizonnyal megóvja a meccset.


A Debrecen 4-1-re kikapott a Torinótól, és végül kettős vereséggel búcsúzott az Európa Ligától.

A német harmadosztályban szereplő Babelsberg 03 labdarúgócsapata bejelentette, hogy a csapat új mezszponzora a menekülteket segítő, a tengeri útvonalakon az életmentést segíteni akaró hajókat támogató Seebrücke nevű német szervezet lett.

És ami Magyarországon elképzelhetetlen lenne, a csapat többi szponzora is büszkén csatlakozott a kezdeményezéshez.

A Klubrádió sporthíreit M. Dénes Tamás szállította. A fenti lejátszás ikon megnyomásával meghallgatható.

Zenés sporthírek a Reggeli gyorsban
2019. augusztus 2. péntek
Műsorvezető: M. Dénes Tamás