„Klubrádió
Hetes Stúdió

Cili a plakáton

6/04/2019 16:17

| Szerző: Klubrádió

Ezt most miért? Pár plusz hirdetésért? Pénzért? Alázatáért? Behódolásért? Miért? Lampé Ágnes jegyzete a Hetes stúdióban.

2019. április 06. Hetes Stúdió-részlet (2019.04.06. Lampé Ágnes)
03:31
00:00

Gondolkoztam, milyen felütéssel kezdjem a mai jegyzetet: „Ölelje át életed a mozgás! Eddz keményen ma, a büszke és önbizalommal teli holnapért.”? Vagy: „Garantáltan jobban megy a torna, ha kényelmes és vidám színes edző ruhában vagy. Csinos maradsz, és ami a legfontosabb, összefogja a popsit és leszorítja a hasad!”

Azért ezek húzós szövegek, nem? És nem azért, mert ne lehetnének figyelemfelkeltő marketing üzenetek egy plakáton vagy tévéhirdetésben, szó sincs róla. Hanem mert senki nem ezekre figyel, hisz mindenki ezeknek a hirdetéseknek a főszereplőjén döbben le, aki nem más, mint Rogán Cecília. A propagandaminiszter felesége, aki az óriásplakátokon alkartámaszra ereszkedve szinte hason fekszik, lábait spontán hátralendíti, közben lazán ránk mosolyog. Mellette a szlogen: „A trend, a színek és a tökéletesség világa.”

Nem szeretném, ha félreértenék: a hirdetéssel semmi baj, és az is közismert tény, hogy Rogán Cecília mennyire szereti az edzést, a mozgást. Ha futna, tornázna, sportolásra ösztönözne, és így példát mutatna, az teljesen rendben lenne. Hisz az ország második emberének felesége, komoly felelőssége van, oda kell figyelnie arra, nyilvánosan hol és miként jelenik meg. A jelenlegi politikai és médiahelyzetben viszont finoman szólva nem ízléses, hogy egy cég reklámarcává szegődik el.

Hisz a cég vezetői sem gondolhatták komolyan, hogy egy modellel, a szokásos módon bemutatott edzőruha ne lenne elég az eladáshoz. Itt nem erről van szó. Azzal, hogy Rogán Cecíliát választották reklámarcukká, politikai színbe öltöztették a céget és az egész akciót. Talán a főnök abban reménykedik, hogy így kap majd több megrendelést? Vagy illik jóban lenni a miniszter úrral? Vagy az állami hivatalok döntéshozóinak és feleségeiknek kötelező lesz ezt a márkát viselni sportoláskor? Vagy jól esik bekerülni a NER világába? Vagy simán nem lehetett nemet mondani Cecíliának? Bármelyik is, az látszik: nem egyedi esetről van szó.

Rogán Cecília szeretne kitűnni a miniszterfeleségek amúgy valóban szürke státuszából. Igaza van, tegye. Számtalan lehetősége lenne rá: akár lehetne véleménye a közügyekről, politikáról, sportról, jótékonykodhatna, akciókkal segíthetne a rászorulókon, ennivalót oszthatna, szegény sport kluboknak vihetne támogatást. Akkor senki nem kapná fel a fejét egy ilyen óriásplakáton. Sőt, még elismerést is kiválthatna.

De maga a jelenség is érdekes. Az, hogy cégek így próbálnak meg eladásra ösztönözni. Hisz Cecília már alakformáló és party ruhát is reklámozott korábban, nyilván sikerrel.

Merthogy partikra is szeret járni. És ezzel sem lenne a világon semmi baj. Azzal viszont annál inkább, amikor egy portál ezzel kapcsolatban így emlékezik meg az eseményről: „ez alkalommal is felvonultak a hazai hírességek, akik nagyon kitettek magukért. …és bár egytől-egyig mesések voltak, a tömegből még így is magasan kiemelkedett Rogán Cecília, aki csak úgy ragyogott különleges ruhájában. A jelenlévők közül mindenki megcsodálta, mennyire csinos volt.”


És ez így megy még pár bekezdésen keresztül. Csak egy mondat még, amit nem tudok kihagyni:

„A ragyogó ruha megmutatta hibátlan alakját, de nem csak ez a csodás kreáció tette tökéletessé az összképet. Cecília gyönyörű arca és egész este sugárzó mosolya lehengerelte a vendégeket.”

Ezt most miért? Pár plusz hirdetésért? Pénzért? Alázatáért? Behódolásért? Miért?

Szóval az egész nem csak Cecíliáról, hanem rólunk is szól, méghozzá nagyon is.

Lampé Ágnes jegyzetét a fenti "lejátszás ikonra kattintva hallgathatja meg. Kiemelt kép: Rogán Cecília és Sarka Kata. MTI/ Balogh Zoltán.