„Köszönjük,
A lényeg

Magyar Hang: 11 milliárdba kerülhetett a legutóbbi nemzeti konzultáció

19/03/2024 19:26

| Szerző: Klubrádió

 | Szerkesztő: Szikora Gábor

Az állami-kormányzati szervek 2023 utolsó három hónapjában 30 milliárd forintot költöttek el kommunikációra, írja a lap.

A Közbeszerzési Értesítő keddi számát nézte át a Magyar Hang, és mint írják, a dokumentum a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) egyik, összesen bruttó 30 milliárd forint értékű  szerződéscsomagját mutatta be, amellyel több mint húsz állami-kormányzati szervezet kommunikációs feladatait bízták a kormány (egyik) kedvenc médiavállalkozója, Balásy Gyula médiacégeire.

A cikkben hozzáfűzik, hogy a keretszerződéseket sorozatban elnyerő New Land Media és Lounge Design Kft.-k a többi között az adóhatóság, a rendőrség vagy éppen a Nemzeti Filmintézet részére vállalt el médiaügynökségi feladatokat.

A tételek közül toronymagasan kiemelkednek a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda által adott munkák. Összesen négy olyan részmegállapodást találtunk, amelyekkel Rogánék az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációs feladatokkal”, és „a választópolgárok életét kiemelten érintő döntésekkel kapcsolatos feladatokkal” bízták meg a Balásy-cégeket; ezek együtt bruttó 21 milliárdot tesznek ki a 30 milliárdos teljes keretből. 

A cikk szerint az „Európa jövőjét érintő” cirkalmas körülírás a gyakorlatban kék kormányzati plakátokat és a NER médiáját elöntő propagandahirdetéseket jelenti. A négy megbízásból hármat 2023. november 10. és december 31. között kellett teljesítenie a New Land és a Lounge Media cégeknek – bruttó 10,9 milliárd forint értékben. 

Mivel közel ugyanebben az időszakban tartott a nemzeti szuverenitás védelméről szóló kormányzati konzultáció, amit az Orbán-kabinet szerint végül másfél millióan töltöttek ki és küldtek vissza, joggal feltételezhető, hogy Balásy Gyula cégei az újabb konzultáció kampányára és kivitelezésére költhettek ennyit – írják.

A szerződés azt is megemlíti, hogy a két befutó pályázó országos és megyei lapokban, mozikban és közterületi reklámfelületeken kell, hogy hirdesse a kormányzati üzeneteket – de megbízásuk kiterjedt a kreatív munkákra, reklámgyártásra, grafikai tervezésre is. 

A lap érdeklődött a fejleményekről a Miniszterelnöki Kabinetirodánál, de egyelőre nem kapott választ.