Köszönjük, hogy támogatják a Klubrádiót
A lényeg

Lázár: Ha Mészáros Lőrinc cégének nem tetszik, hogy 10 százaléknál nem kereshet többet, akkor nem fog vasutat építeni Magyarországon

17/11/2025 16:49

| Szerző: Klubrádió

 | Szerkesztő: Bárkay Tamás

Mészárosék emellett nem akarják  megmutatni az alvállalkozói és szub-alvállalkozói szerződéseket – mondta a miniszter.

Kizárhatják a Mészáros-birodalomhoz tartozó V-Hídat az állami vasútépítésekből, ha nem fogadja el a cég, hogy 10 százaléknál többet nem kereshet egy beruházáson – mondta Lázár János építési és közlekedési miniszter az Országgyűlés gazdasági bizottságának hétfői ülésén a HVG-nek.

„A minisztériumnak az a politikája beruházóként, hogy aki dolgozik az államnak, az 10 százaléknál többet nem kereshet. Ezt a V-Híd vitatja, nem fogadja el, ezért a vele fönnálló viszonyainkat peresíti, és ezt a tételt folyamatosan vitatni kívánja a jövőben. Nem akarja továbbá megmutatni az alvállalkozói és szub-alvállalkozói szerződéseket” – mondta a miniszter a lapnak, miután az ülésen a közbeszerzési törvény szigorítását célzó módosító javaslatáról beszélt.

Közös céget alapít a V-Híd Építő Zrt. a cseh AZD Praháv
 
Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd
 
 

Az előzmény: a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Zrt. megtámadta az Építési és Közlekedési Minisztérium által kiírt pályázatot. A pályázat célja az volt, hogy kivitelezőt találjanak a Gubacsi vasúti híd és a hozzá kapcsolódó létesítmények megépítésére, amit nagyjából 26,5 milliárd forintra becsültek.

A V-Híd több pontot is kifogásolt, szerintük túl alacsonyan, legfeljebb 10 százalékban határozták meg a nyereséghatárt, és azt is jogsértőnek találták, hogy a teljes alvállalkozói láncot ellenőrizni akarta az állam. A Közbeszerzési Döntőbizottság viszont nem találta ezeket a panaszokat megalapozottnak, és elutasította a cég beadványát.

Lázár azt mondta, hogy „előfordulhat, hogy kizárjuk az állami beruházásokból, ha ez a jogvita fennmarad, és akkor a V-Híd nem fog tudni a vasútépítésekben részt venni. Ha ő nem fogadja el, hogy 10 százalékot kereshet, és nem hajlandó betekintést engedni a számaiba, akkor nyilván nem fog vasutat építeni Magyarországon.”