„1%
A lényeg

Mészárosék nyerték a 337 milliárdos vasúti gigatendert

6/09/2021 15:12

| Szerző: Klubrádió

A Déli Körvasút legnagyobb kivitelezési pályázatának eredményéről a 24.hu számolt be: a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd nettó 337 milliárd 904 millió forintos ajánlatával vitte el a megbízást. Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója szerint az utóbbi száz év legjelentősebb budapesti vasúti fejlesztése kezdődik.

Az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerbe feltöltött dokumentumokból derül ki, hogy a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd nettó 337 milliárd 904 millió forintos ajánlatával nyerte el a megbízást. Nem meglepő módon – írja a 24.hu – a munkába Mészáros a családot is bevette, ajánlatában alvállalkozóként jelölte meg az öccse, Mészáros János tulajdonában lévő Híd-Tám Kft.-t, a Közgép Zrt.-t, az egykori Simicska-ékkövet, amely mára a Mészáros-birodalom része lett, és az ugyancsak Mészáros-érdekeltség V-Híd Vagyonkezelőt is. Mellettük ugyanilyen szerepben segíti a munkát az Apáthy Endre érdekeltségében lévő, legutóbb a Lánchíd felújításával reflektorfénybe került A-Híd Zrt. és a MÁV-leányvállalat MÁV FKG Kft. is.

A kivitelezés részeként Kelenföld és Ferencváros között harmadik (illetve egyes helyeken negyedik) vágányt építenek, a meglévő vágányokat pedig felújítják. A Közvágóhídnál és Újbudán új megállóhelyek épülnek és zajvédő falakat húznak fel. Csaknem 13 kilométer új vágányt és 16 új vasúti kitérőt kiviteleznek, 6 új vasúti hídrendszert építenek ki: a Gubacsi út, a Soroksári út, a Budafoki út , a Szerémi út, a Fehérvári út és a Bartók Béla út fölött. Mészárosék készítik el a kiviteli terveket és az ő dolguk lesz az engedélyeztetési eljárások kezelése is – írja a portál. A kivitelezés záró dátuma 2027. december 31-e.

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója azt mondta, a kivitelezéssel az utóbbi száz év legjelentősebb budapesti vasúti fejlesztése kezdődik.

A Kelenföld-Ferencváros megaprojektre Mészárosék mellett egyetlen ajánlattevő volt, a Dömper Kft.-ből, a Subterra-Raab Kft.-ből, illetve a Pannon-Doprastav Kft.-ből álló SSD Konzorcium, amely 345 milliárd 21,8 millió forintért vállalta volna a munkát.

Felhívták a figyelmet arra, hogy mennyibe is kerül ez a projekt: a Budapest-Belgrád vasútvonal 700 milliárd forintot visz el várhatóan, tehát annak csaknem a felébe. Az egyik fővállalkozó ugyancsak Mészáros Lőrincék cége, az RM International, alvállalkozónak pedig jellemzően ugyancsak szintén Mészárosék cégeit vonták be, például az R-Kord Kft.-t, a V-Híd Kft.-t. vagy a Fejér B.Á.L. Zrt.-t. 

A cikkben hozzáteszik, hogy külön projekt keretében folyamatban van a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése, ezt a közbeszerzést Mészáros üzleti partnerének, Szíjj Lászlónak a cége, a Duna Aszfalt Zrt. vitte el 36 milliárd forintért.

(Kiemelt kép: illusztráció/Klubrádió)