Gyenge öt hónap alatt 791 milliót költött a Metán politikai hirdetésre a NER és vidéke
22/05/2025 14:27
| Szerző: Klubrádió
| Szerkesztő: Bárkay Tamás
Ez a honi hirdetők által költött teljes összeg 82 százaléka.
Gyenge öt hónap alatt idén a hazai hirdetők már közel egymilliárd forintot költöttek politikáról, választásokról vagy társadalmi kérdésekről szóló hirdetésekre a Meta felületein, azaz a Facebookon és az Instagramon. Ezek 82 százalékát (791) az Orbán-rezsimhez köthető szereplők adták föl: a kormányzati irányítású médiára esik a költések 30%-a, a kormánypárti proxyszervezetekre 22%, a Fidesz tagszervezeteire és politikusaira 20%, a különböző kormányzati szervekre pedig 11%.
A maradék 18%-on osztoznak az ellenzéki pártok, a kormánytól nem függő médiumok, a civil szervezetek és minden más hirdető.
A heti költési adatok azt mutatják, hogy február végéig viszonylag visszafogott volt a rezsimhez köthető szereplők hirdetési aktivitása (átlagosan heti 20 millió forintot költöttek), márciustól viszont magasabb fokozatba kapcsoltak. Néhány passzívabb hetet leszámítva azóta 50 millió körüli összegeket hirdettek el hetente. A legfrissebb, május 11-17. közötti időszakban ezek a hirdetők 57 millió forintért hirdettek – derül ki a Political Capital összeállításából.