Köszönjük, hogy támogattak minket.
A lényeg

Csaknem 20 millióból támadják kormányközeli szervezetek a közösségi médiában a tiszás Kollár Kingát

17/04/2025 15:25

| Szerző: Klubrádió

 | Szerkesztő: Szikora Gábor

Csaknem 20 millió forintot hirdettek el a közösségi médiában a Megafon, a Mediaworks, a CÖF és más kormányközeli szervezetek Kollár Kinga, a TISZA párt EP-képviselőjének támadására – írja az Átlátszó.

A választások előtt látott intenzitással kampányol a Fidesz-közeli propagandagépezet a „Kollár Kinga-üggyel” – írják a cikkben. A tiszás európai parlamenti képviselő a múlt hétfői EP-ülésen beszélt azokról az EU-s forrásokról, amiket a Magyarországon tapasztalt korrupció és jogállamisági problémák miatt függesztettek fel (a források egy része már végleg el is vesztett). Kollár azt mondta, hogy a források kiesése sok problémát okoz, például, hogy elmarad több kórház és vasútvonal felújítása, és elmondta azt is, hogy a romló életszínvonal erősíti az ellenzéket, ami miatt „pozitívan tekint a 2026-os választásokra”, ugyanakkor az eljárás erősíti a kormány álláspontját is, miszerint „folyamatosan a hungarofób brüsszeli vezetőkkel szemben védekezik.”

A beszéd alapján az lett a kormánypárti narratíva, hogy Kollár támogatja a források megvonását, sőt, bevallotta, hogy „összeesküdtek Brüsszellel” a források befagyasztása érdekében, hogy a kormányt gyengítsék, ami persze képtelenség, hiszen a forrásokat már 2022-ben felfüggesztették, jóval a TISZA Párt megjelenése előtt. Szombaton tüntetést is tartottak ez ellen tiltakozva Bayer Zsolt fideszes publicista, Menczer Tamás kommunikációs igazgató és Gulyás Gergely miniszter részvételével.

Mint az Átlátszó írja, a Facebook és Instagram (Meta), illetve a YouTube hirdetéstár adataiból kiderül, hogy a tüntetés népszerűsítésére milliós nagyságrendben költöttek a kormánypárti propagandaszervezetek a Kollár Kinga-beszéddel és a tüntetéssel kapcsolatos hirdetésekre.

A jól ismert Fidesz-proxyk (Megafon, CÖF) és médiacégek (a Mediaworks vidéki lapjai, a Metropol, a Ripost, a MCC kezelésében álló Mandiner) mellett beszállt a kampányba több fideszes politikus is – náluk a hirdetés finanszírozójaként a Fidesz, vagy a Fidesz-frakció szerepel az adatbázisban. De egy szerényebb, 800 ezres összeggel még a kormány is beszállt a kampányba.

Az Átlátszó gyűjtése szerint eddig a Megafon költött a legtöbbet minderre a Meta felületein (Facebookon és Instagramon) és a YouTube-on, összesen 9 575 000 forintot. Második helyen a Nemzeti Ellenállás Mozgalom nevű entitás áll több mint 5,3 millió forinttal, ami valójában egy Ellenállás Mozgalom Nonprofit Kft. nevű céget takar, aminek egyetlen tagja Apáti Bence megafonos influenszer.

Érdekesség még, hogy az Ellenállás Mozgalom Nkft. székhelye a Biczi és Turi ügyvédi iroda címén van, ez az iroda korábban Tuzson Bence miniszter cége volt. A Biczi az iroda nevében Biczi Tamás, aki Kötter Tamás néven ténykedik, mint megafonos influenszer.