GVH: Torzítják a fogyasztók döntéseit a légitársaságok
28/10/2022 11:16
| Szerző: Klubrádió
Többségében a fogyasztók döntésének sürgetésével igyekeznek nyomást gyakorolni a légitársaságok a vásárlókra – állítja a GVH.
A légitársaságok honlapjainak többsége észrevétlen módszerekkel torzítja a fogyasztók döntéseit – állítja közleményében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
A hivatal ezért javaslatokkal segíti a kifogásolható gyakorlatok felszámolását, illetve a trükkök elkerülését. Ha azonban ezek nem hoznak előrelépést, később akár versenyfelügyeleti eljárást is indíthat.
A versenyhivatal szerint jellemző probléma az ajánlatok korlátozottságára utaló pszichés nyomásgyakorlás – például már csak 2 jegy elérhető ezen az áron –, amelyhez gyakran érzékmanipuláció párosul: vagyis egyes ajánlatokat feltűnő színekkel emelnek ki, míg az olcsóbb, egyszerűbb megoldások nehezebben észrevehetők.
Jellemzőek a félreérthető szövegezések, a legtöbb esetben pedig megfigyelhető az információkkal való elhalmozás, amely összezavarhatja a fogyasztókat. Ezek - különösen a diszkont légitársaságok weboldalain - számos esetben kiegészülnek fontos információk és választási lehetőségek elrejtésével, kiváltképp az ülőhelyválasztás során.
A GVH az érintett vállalkozásoknak azt javasolja, kerüljék a fogyasztók döntését sürgető kereskedelmi gyakorlatokat, egyformán érzékelhetően és egyértelmű megfogalmazással jelenítsék meg az egyes választási lehetőségeket.
(Forrás: hvg.hu)