Balásy cége is jól járt az MVM influenszerkampányával
5/08/2025 20:04
| Szerző: Klubrádió
| Szerkesztő: Vikár Anna Flóra
Az energiaszolgáltató milliókat fizetett influenszereknek és a tartalmakat gyártó Balásy-cégnél is elköltöttek 166 milliót két év alatt, de nemzetbiztonsági érdekre és üzleti titokra hivatkozva nem adja ki a részletes adatokat.
Az MVM Zrt. az elmúlt két évben áttételesen több magyar influenszert is foglalkoztatott, a tartalmakat pedig az állami kommunikációs tenderek oroszlánrészét elnyerő Balásy Gyula cége gyártotta.
Néhány hónapja derült ki, hogy a lakossági villamosenergia-piacon monopol helyzetben lévő MVM nagyjából 8,5 milliárd forint értékben jelentetett meg hirdetéseket csaknem két év alatt. Ennek az összegnek a részeként pedig nagyjából 30 millió forint jutott influenszereknek, 700 ezer és másfél millió forint közötti bevételt szerzett tartalmaival például Abosi Barna, Bazsó Gábor, Magyarósi Csaba, Ördög Nóra, Osbáth Norbert (PamKutya), Till Attila vagy épp Wossala Rozina, de volt szerződésük Rákóczi Ferenccel és Szirmay Gergellyel is. A szerződések részleteit azonban nemzetbiztonsági érdekre hivatkozva titkolja az állami cég – írta meg a 24.hu.
Az együttműködések keretében valósultak meg az MVM Future Talks videói is, ezek elkészítéséhez több influenszer olyan távoli országokba utazott, mint Szingapúr, az Egyesült Arab Emírségek, a Maldív-Szigetek vagy az Egyesült Államok. Ezeket az utakat Balásy cége, a Lounge Event Kft. finanszírozta, amely két év alatt 166 millió forintot kapott a munkáért az MVM-től.
Itt például Magyarósi Csaba beszél a Future Talks-ban a Föld felmelegedéséről, 0:43-tól pedig látható az az intro, amelyből ki is derül, ki hova utazott.
Bár az energiaszolgáltató korábban azt állította, hogy az egzotikus utak pontos költségeiről nem tud, a 24.hu által indított perben megindokolta, hogy miért nem adja ki az adatokat. A cég többek között nemzetbiztonsági érdekekre és üzleti titokra hivatkozva tagadta meg az adatszolgáltatást.
