Köszönjük, hogy támogatják a Klubrádiót
A lényeg

1956-ra cseréli a Pride-ot az Erste

2/09/2025 14:08

| Szerző: Klubrádió

Az Erste az 1956-os forradalom részleteit teszi reklámfilmjébe az idei Pride-ot mutató képkockák helyett.  

A bank a Telex kérdésére azt írta, 1956 minden magyar számára azonos értéket képvisel, és hasonlóan képviseli az európai értékeket, mint a reklámban megjelenített többi esemény.

Múlt héten a portál írt arról, hogy a mesterséges intelligenciával készített reklámfilm Európa nagy történelmi kiállásai között a 2025-ös Budapest Pride-ot is megjelenítette. Később azonban a magyar Erste kérésére kivették a cég reklámjából a pride-os részt, erre a nemzetközi cégcsoport csak annyit reagált, hogy tiszteletben tartják az Erste Bank Magyarország kérését.

Az 1956-os forradalom kiválasztását azzal indokolták: „A film szándékosan olyan történelmi eseményekre utal, amelyek a közös európai történelmünknek részei, és olyan értékeket képviselnek, mint az egység, a haladás és a szabadság.” Hozzátették, hogy a magyar Erste kérésére olyan történelmi eseményt választottak, amely „azonos jelentőséggel bír minden magyar számára, és összeegyeztethető a filmben megjelenített többi eseménnyel. Magyarország számára ez az 1956-os forradalom”.