„Klubrádió“
Hetes Stúdió

Szédülten tért vissza a magyar porondra

29/04/2019 16:48

| Szerző: Klubrádió

Végig cirkuszoltak a Művészbejáró vendégei és műsorvezetője, a téma az elsőtől az utolsó percig a manézs világa volt. Kristóf Krisztián nemzetközi hírű artista többek közt arról mesélt, milyen egy tényleg nagyon drága és nagyszabású filmen dolgozni cirkuszosként, majd visszatérni a magyar előadótérre. Limuzin Ürömre, londoni luxuslakás, sok-sok pénz,  aztán megint az igazi cirkusz. A beszélgetésbe édesapja is bekapcsolódott, aki elmondta, milyen folyamatosan úton lenni, és hogyan nő fel egy gyerek ilyen életmód mellett.

2019. április 28. Művészbejáró (2019. április 28., vasárnap 16:00)
51:56
00:00
Műsorvezetők: Bóta Gábor

A Művészbejáró egész adása cirkusz témájú volt. A stúdióvendég Kristóf Krisztián, a világot járt remek zsonglőr volt, aki az új, Repülőcirkusz című műsort rendezte a Fővárosi Nagycirkuszban, és a Tim Burton rendezte Dumbó című Walt Disney-film cirkuszi jeleneteinek szakértőjeként is dolgozott.

Az első sejtelmes megkeresés után hosszú videókonferenciák következtek a filmkészítőkkel, majd amikor úgy döntöttek, a magyar artista lesz az ő emberük, limuzint küldtek érte Ürömre, az otthonához, ami elvitte a reptérre, majd London egyik elitnegyedében egy luxuslakásba költöztették, és elkezdődött a másfél éves közös munka. Kristóf Krisztián szerint álom volt a filmen dolgozni, amely 170 millió dollárba került, és a magvalósítását több mint öt évig tervezték a producerek. Mint mondta, egészen új volt számára a profizmusnak ekkor megtapasztalt dimenziója.

A Fővárosi Nagycirkusz új műsora
 
 Kristóf Krisztián, a Fővárosi Nagycirkusz Repülőcirkusz című új műsorának rendezője (b) és Fumagalli olasz bohóc a műsor fotóspróbája után Budapesten 2019. április 19-én. MTI/Balogh Zoltán
 

A nemrég mozikba került hatalmas költségvetésű élőszereplős produkcióról – amelyet a hasonló című 1941-es rajzfilm ihletett – a magyar artista elmondta, a mai számítógépes eszközöknek köszönhetően bármilyen látványos jelentet meg lehetett valósítani a filmben. De nem csak a CGI trükktechnikának tudható be, hogy megvalósíthatta az elképzeléseit. Nem csak a Disney elmúlt negyven évének legnagyobb díszletére volt pénz, hanem minden egyéb ötlet, látvány megvalósítására is. Jellemző, hogy amikor szereplőket kellett keresni a manézsban játszódó jelenetekhez, két cirkuszfesztiválnyi artistát hívtak meg kasztingra. Egészen meg is szédült a film világától, a rengeteg lehetőségtől

Ennek ellenére ő jobban szereti a reális világot, ezért a szuperprodukció után jó volt visszatérni, és újra tudomásul venni, mik a korlátok és a lehetőségek az igazi cirkuszban – tette hozzá.

A Klubrádió műsorába telefonon bekapcsolódott Kristóf Krisztián édesapja, Kristóf István is, aki 19 évig igazgatta a Fővárosi Nagycirkuszt. Ő sok egyéb mellett elmondta, fia kisgyerekként miért beszélt jobban németül, mint magyarul, és egyáltalán, hogyan telik egy folyamatosan vándorló família élete.

Művészbejáró
2019. április 28., vasárnap 16.00
műsorvezető: Bóta Gábor