„Klubrádió
Hetes Stúdió

Cili, a köz(média) asszonya - Lampé Ágnes jegyzete

15/06/2019 15:09

| Szerző: Klubrádió

Amúgy Rogán Cecíliáról köztudott, hogy imádja a sportot, a feltűnést, szeret bálokba és szép ruhákban járni, óriásplakátokon fitness ruhát reklámozni, és nem feltétlenül Rogán Antal propagandaminiszter feleségeként, hanem önálló entitásként megjelenni.

2019. június 15. Hetes stúdió - részlet. 19.06.15. Jegyzet
04:14
00:00

„A legszebb bikinis testet jutalmazták a Magyarország Szépe táborban.” Tudják mi ez? Nem, nem egy bulváresemény, nem a helyi strandfürdő nyári programja és nem is macsó férfiaknak szóló hirdetés.  Sosem találnák ki: a közmédia egyik anyagának címe. Méghozzá nem is akármilyen anyag: Rogán Cecília külön-bejáratú szépségversenyéről szóló kis összefoglaló.

A közel 100 milliárdos költségvetéssel működő, és mégis veszteséges közmédiáról beszélünk, ahol – hivatalosan legalábbis – a közélet legfontosabb és legégetőbb kérdéseiről, a közügyeinkről kell beszámolni. Ehhez képest tényleg bikinis lányok vonulnak fel s alá ebben a riportban, néhányszor magát Rogán Cecíliát is láthatjuk, amint spontán tesz-vesz, selfizik, bejelenti a szépségverseny nyertesét, átadja a díjat, egyszóval igazi háziasszonya a rendezvénynek.

Sőt, az egyik szakavatott zsűritag, Gulyás István, az M1 műsorvezetője, nyilatkozik is, méghozzá ilyeneket: „Tehát volt, olyan is, ahol az alakra, meg kell mondanom, viszonylag alacsony pontszámot adtam, maximum öt volt a megadható, viszont az összhatás, az meg zseniális volt, tehát amikor megállt, és szembefordult a zsűrivel, akkor azt mondtam, hogy hoppá, hát ez egy királyi alkat, és akkor onnantól kezdve az egy öt pontos lett.”

Szóval ez a közmédiában ment le. Ott, ahol ellenzéki politikusok alig kapnak évi néhány perc megszólalási lehetőséget, ahol bakiktól hemzsegnek az adások, legutóbb épp a kánikulai alkoholfogyasztásról volt egy kellemetlen kis elszólás. És ott, ahol egy ilyen cecíliás reklámanyagért normál halandótól több millió forintot elkérnének. Mert ne legyenek kétségeink: ez a kis riport abszolút kimeríti a PR anyag fogalmát, csak épp nem annak látszik és nem is fizetnek érte.

Amúgy Rogán Cecíliáról köztudott, hogy imádja a sportot, a feltűnést, szeret bálokba és szép ruhákban járni, óriásplakátokon fitness ruhát reklámozni, és nem feltétlenül Rogán Antal propagandaminiszter feleségeként, hanem önálló entitásként megjelenni. Amivel abszolút semmi baj sincs, sőt, jól teszi. Lépjen ki a miniszterfeleségek unalmas és beszürkült világából. De akkor legyen mondanivalója, üzenete, saját témája, és nem utolsó sorban egyénisége. És ne használja ki a férje pozíciójának előnyeit, ne sarcolja le önhatalmúlag se a közmédiát se más médiumot, se az eseményeit szponzoráló cégeket, amelyek félelmükben és a pénz imádatában nyilván mindent megtesznek azért, hogy jóban legyenek vele.

Csak mert így nemhogy kilépne Rogán Antal árnyékából, hanem nagyon is megmarad egy kötelezően támogatandó feleségnek, akivel, ha a férje nem lenne az ország második legfontosabb embere, senki nem foglalkozna. Neki is a piacról kellene szponzorokat találni, nem jönnének maguktól a megrendelések, nem lenne óriásplakát hely és nem menne ilyen jól a szépség-és fitnessbiznisz sem.

Jelenleg ugyanis a közmédiáról eszünkbe nem jut, hogy a köz dolgairól tájékozódjunk belőle. Hisz szinte minden csatornáján, minden elemében csak a kormánypropaganda jelenik meg, lassan már az úgymond szórakoztató részében is.

Pedig a Publicus Intézet egyik friss kutatása szerint az emberek 63 százaléka szerint a korábbi évekhez képest jóval több erőfeszítést kell tennünk, ha pártatlanul és széleskörűen akarunk tájékozódni. Sőt, még a Fidesz-támogatók 39, és a bizonytalanok 65 százaléka is ezt gondolja. A megkérdezettek 52 százaléka szerint pedig a kormányzat, a Fidesz, és a nekik kedves témák túlsúlyban vannak a hírekben.

Meglepő, hogy az emberek többsége döntési helyzetben mégsem próbál meg intenzívebben tájékozódni vagy többet olvasni, 69 százalékuk például egy választási kampányban ugyanúgy figyeli a híreket és az információkat, mint máskor. Ez még akkor is meglepő, ha a választók 47 százalékának stabil pártkötődése van.

Szóval nem csoda, hogy a Ciliről szóló laza kis bikinis események könnyedén megjelennek a köz médiájában. Belefér, láthatóan a közt sem zavarja, a többi meg igazán nem számít.

A jegyzetet a fenti "lejátszás" ikonra kattintva hallgathatja meg. Kiemelt kép: MTI/Kovács Tamás.

Hetes stúdió
2019.06.15. 15:00
Műsorvezető: Lampé Ágnes