„Támogassa
A lényeg

Vagy a klíma megy, vagy a vonat

10/07/2023 12:22

| Szerző: Klubrádió

Négy vonatból egyet tud rendesen lehűteni a MÁV, egyelőre nincs pénz újabb klimatizált kocsikra.

Nem tudja garantálni a MÁV, hogy a nyáron kellemesen hűs kocsikban, időben érjünk célba, derült ki abból a válaszból, amit a Hvg360 kérdésére ismert el a társaság.

A Telex összefoglalója szerint a hőségre a társaság úgy készül, hogy a forró napokon a dél és délután 2 óra között a szokásos bejáráson kívül is tartanak pályaellenőrzést, mozdonyról vagy gyalogos vonalbejárással, ha pedig a sín hőmérséklete eléri a 45 fokot, akkor fokozott pályafelügyeletet vezetnek be. A pálya egyébként 50-60 fokos sínhőmérséklettől deformálódhat, ha ennek jeleit látják, akkor lehet sebességkorlátozás.

A MÁV válasza szerint idén nyáron eddig a dél-balatoni Tópart Intercityken, valamint Kelet-Magyarországon a Békés Intercityken fordult elő többször, hogy az IC-kocsik műszaki hibája miatt nem InterCity-minőségű (tehát például légkondicionálás nélküli) kocsival tudták elindítani a vonatot. A MÁV tájékoztatása szerint a távolsági forgalomban járó vonatoknak csak a negyedén van a leghatékonyabb klímaberendezés, ezt az arányt országos szinten valószínűleg a budapesti elővárosi járatok legalább 42 százalékra javítják fel.

A régebbi beszerzésű, második generációs IC-kocsikon modern klíma helyett csak légjavító berendezés van, ezek 35 fok fölötti időben már nem tudják annyira lehűteni a levegőt, mint a modernebb változatok, ráadásul a nyarak egyre forróbbak, ezért aztán sokkal több utas tesz ilyenkor bejelentést arról, hogy a klíma nem vagy rosszul működik – közölte a vasúttársaság.

A cég illetékesei azt is elmondták, hogy az új járművek beszerzésénél, már elvárás a modern légkondícionáló berendezés.