„Klubrádió
A lényeg

Rogán bejelentette, ki kapja meg 35 évre az autópályákat

6/05/2022 09:22

A választások előtt már felborzolta az idegeket a kormány azon szándéka, hogy 35 évre odaadja üzemeltetésre az autópályákat és a kaszinókra is ez a sors vár. A nemzetközi tranzitforgalmat lebonyolító utakról van szó le, továbbá majd az M5 és M6 autópályák is bekerülhetnek a csomagba, ha a jelenleg még érvényben lévő szerződések lejárnak, mondta Rogán, aki most azt is bejelentette, ki kapja az aranytojást tojó tyúkot: a Themis magántőkealap vezette konzorcium, amely Mészáros Lőrinc érdekeltségeit is a soraiban tudhatja.

Torlódik a forgalom az M7-es autópályán
 
M7-es csúcsforgalom
 
Törökbálint, 2014. augusztus 9. Torlódás az M7-es autópályán Törökbálint közelében. MTI Fotó: Lakatos Péter
Fotó: Lakatos Péter
 

 

A csoportnak 2032-ig 317 kilométer új utat kell építenie, 265 kilométer hosszan sávbővítést követelnek tőle, továbbá a teljes úthálózat karbantartását és üzemeltetését is feladatául tűzték ki a következő 35 évre. Sávbővítés lesz:

  • A Bicske–Komárom–Tatabánya-szakaszokon az M1-en
  • Gödöllő és Kerekharaszt az M3-on
  • az M7-esen Balatonvilágos és Székesfehérvár térségében
  • és megépül az M81-en a Mór–Sárbogárd-szakasz

A miniszter a kormánypártivá változtatott Index szerint elmondta, hogy 35 év alatt fizet egy RAD-rendszerben, de a bővítés, a fejlesztés és a gondozás a koncesszor feladata. „Értelemszerűen az állam nem tart meg saját karbantartási eszközöket, hanem átadja az eszközöket” - mondta Rogán.

Az állam útdíjfedezeti rendszerben gondolkodik, vagyis ezek a bevételek kell hogy fedezzék a koncesszorok felé a költségeket, nem lehet több a költségvetés kiadása, mint ez a beszedett összeg.