„Klubrádió

Csak a Facebookon napi egymilliót költenek Karácsony lejáratására

19/05/2021 11:18

| Szerző: Klubrádió

Az elmúlt napokban a közösségi médiában feltűntek olyan reklámok, amiket a Fidesz Karácsony Gergely lejáratására készített, és mint a Népszava oldaláról kiderült, több millió forintot költött rá.

Amint múlt szombaton Karácsony Gergely bejelentette, hogy elindul az ellenzék miniszterelnök-jelölti előválasztásán, a közösségi médiában azonnal megjelentek azok a Karácsony lejáratását célzó, előregyártott videók, amelyek azt sugallják, hogy "Karácsony Gergely valójában Gyurcsány Ferenc embere, a volt miniszterelnök mozgatja a háttérből a szálakat. A videókban feltűnik a kormányoldali politikai kampányok szinte állandó szereplője, az amerikai milliárdos, Soros György is, aki „producerként” most újraindítaná a „Gyurcsány-showt”" – írja a Nepszava.hu.

A Facebook hivatalos nyilvántartása szerint május 15-e óta a Fidesz kétszer is pénzért kiemelte a videót: 1,45 milliót költve rá. Összesen a hét nap alatt majd 7 milliót költött reklámra a kormánypárt, ami ezen a felületen kiemelkedően nagy összegnek számít.

Mivel a közösségi oldal egyik specialitása, hogy viszonylag pontosan lehet célozni a hirdetésekkel, a statisztikákból kiderül, a film eddig több mint egymilliószor jelent meg, és elsősorban a fővárosi és a Pest megyei lakosságot érték el, ahol a felmérések szerint a kormányoldal rosszul áll. Azaz minden jel szerint a baloldal meglévő és potenciális választóit akarják elbizonytalanítani – írja a lap.

Ezek a videók feltűntek a legnagyobb videómegosztón, a YouTube-on is, ám ott a költségekről nem áll rendelkezésre adat, de az látszik, hogy csaknem 2 millió megtekintésnél járnak. Ezen felül a Fidesz befolyása alatt álló médiumok (így az Origó, a Magyar Nemzet, a Magyar Hírlap, Hír Tv, egyes megyei lapok) számos cikkel jelentkeztek, amelyek azt bizonygatják: Karácsonyt évtizedes, soha meg nem szakadt kapcsolat fűzi Gyurcsányhoz, a főpolgármester csak „bábu”

Bár összevetve azzal, hogy a kormányzat mennyit költ kommunikációra – a K-Monitor összesítése szerint december óta 28 milliárd forintot –, a Facebooknak most fizetett pénz nem is tűnik soknak, de a közösségi médiában a 6,8 millió forint hatalmas összeg, ugyanis már pár tízezer forintért jelentős tömeget lehet elérni. Összevetésként: a fideszes politikusok posztjainak kiemelésére általában 10-15 ezret szán a párt, de rendszeresek a 2-3 ezres költések is – írta a Népszava.

Frissítés: Karácsony Gergely a Facebook-oldalán reagált erre a hírre.