Beszólnál a lipsiknek? - 15 millió forintot költött decemberben a Megafon saját kurzusának hirdetésére
3/01/2024 17:46
| Szerző: Klubrádió
A kormánypárti üzeneteket a közösségi médiában felerősítő Megafon influenszerképző a Facebookon toboroz hirdetéseivel új "digitális szabadságharcosokat" Deák Dánielék mellé.
18 és 45 év közöttiekre célozva 8-10 milliószor jelentek meg a Facebook hírfolyamában a Megafon hirdetései a Lakmusz cikke szerint. December 4-e óta hat megafonos véleményvezér és a Megafon hivatalos oldala közel húsz fizetett posztban 15 millió forintért (minimum 14,65 és maximum 15,3 millió forint) hirdeti a központ kurzusait. Ezek 1,4 millió felhasználóhoz jutottak el a Meta adatai szerint.
A karácsonyi ünnepek előtt egyre nehezebb volt úgy végiglapozni a Facebook hírfolyamát, hogy ne kerüljön elő legalább egy toborzóvideó a Megafontól. A központ – legismertebb arcainak közreműködésével – ugyanis december elején összehangolt kampányt indított, amiben a jövő "profi jobboldali véleményvezéreit", illetve "digitális szabadságharcosait" keresik.
A 2020 augusztusában alakult Megafon nem először hirdet utánpótlásképzést. Sőt, a digitális tanoda (vagy ahogy saját magukat hívják, politikai akcióközösség) többek között arról is ismert, hogy kapui egész évben nyitva állnak a jelentkezők előtt.

A cég Polgár utcai irodájában készült és a Facebookra feltöltött csoportképei alapján csak tavaly több mint 20 alkalommal tartottak ingyenes, négynapos közösségimédia-képzést, közel 250 jelentkező részvételével.
Bár a Megafon tagadja, hogy cég működését közpénzből is finanszírozzák, a bíróság 2022 januárjában kimondta, hogy megalapozottan lehet erre a következtetésre jutni. A Telex és az Átlátszó cikkei sorra tárták fel, hogy hogyan juthat állami forrás a központhoz - jórészt átláthatatlanul, különböző cégek és alapítványok közbeiktatásával.
