A közösségi médiás politikai hirdetések 87 százaléka a Fideszhez és holdudvarához köthető
12/12/2025 20:11
| Szerző: Klubrádió
Az összes magyarországi politikai hirdetés költéseinek 87 százaléka köthető a Fideszhez és holdudvarához – derül ki a Political Capital elemzéséből.
Magyarországon az összes közösségi médiában megjelenített politikai hirdetés 87 százaléka a kormányoldalhoz volt köthető – derül ki a Political Capital elemzéséből. A kutatás a Google és a Meta felületeit vizsgálta, és csak a szeptember 27-ig tartó időszakot, hiszen ezt követően a két cég letiltotta a politikai hirdetéseket a felületéről, legalábbis elméletileg.
A kormányoldalhoz köthető szereplők összesen 3,5 milliárd forintot költöttek a közösségi médiában, míg az ellenzéki pártokhoz kapcsolódóan összesen 326 millió forintnyi hirdetést tártak a felhasználók szeme elé. A nem kormányzati média 75,8 millió forintot, a civil szervezetek pedig 38,1 millió forintot költöttek, a maradék 101,3 millió forintot pedig a be nem kategorizált, valamint nem politikai szereplők költötték el.
Molnár Csaba, a Political Capital kutatási vezetője azt mondta a Klubrádiónak, a Fidesz egyik legfontosabb kommunikációs fegyvere volt a közösségi média, ahol drasztikusan visszaesett az elérésük, mióta nem lehet hirdetni a Google-nél és a Metánál.
