„1%
A lényeg

A kormány 3,7 milliárdot költött a "nemváltós" népszavazás sajtóhirdetéseire

7/05/2022 09:36

| Szerző: Klubrádió

A kormány a kampányidőszakban bruttó 3,7 milliárd forintot költött el a "nemváltós" népszavazás hirdetéseire az erre kiválogatott nyomtatott és elektronikus sajtóban – írja az Állami Számvevőszék honlapján közzétették adatok alapján a K-Monitor. Megjegyzik, hogy ez még nem a teljes össze, ehhez még hozzájönnek a közterületi hirdetések, a TV, a rádió, a Facebook és a Youtube. Így a szervezet becslése szerint a teljes Védjük meg kampány ára akár a 10 milliárdot is meghaladhatja.

„Ez önmagában több, mint amennyi kampánytámogatást a pártoknak adtak, ami jól mutatja az állami kampányolás erejét” -tették hozzá posztjában a K-monitor.

A civil szervezet számításai szerint a legnagyobb arányban a Mediaworks kiadványainak jutott ebből az összegből, csaknem 70 százalék, az összesítő táblázatot itt böngészhetik.

És ez még csak egy szelete a tortának, a szervezet becslései szerint a teljes kampány ára a 10 milliárdot is meghaladhatja. A pontos összegre akkor derül majd fény, amikor Rogán Antal minisztériuma közzéteszi az erről szóló szerződést, melyet a kormány kedvenc médiaügynökségével, a Balásy Gyula érdekeltségében lévő New Land Mediával kötött.

Hogy érzékeltessük az arányokat, a szervezet azt is kiemelte: népszavazási hirdetést a kormányon kívül csak az Amnesty International és a Háttér Társaság adott fel, akik érvénytelen szavazásra buzdítottak. A két szervezet összesen 3,3 millió forintot költött el a Népszava és a 444 felületein. 

A népszavazás a súlyos összegek ellenére is érvénytelen lett.

(forrás: 444, Telex)