„1%
A lényeg

130 millióért karácsonyozott a Fidesz-holdudvar a Facebookon és a Youtube-on

2/09/2021 07:58

| Szerző: Klubrádió

A kormánypárt politikai hirdetéseiről ír a Telex, amely a Fidesz és holdudvara közösségi médiás hirdetéseiről közölt részleteket. "Ezen belül is a YouTube-reklámok és a facebookos szponzorált posztok tartalmát" figyelték. Május közepétől augusztus közepéig "a Fidesz és a hozzá köthető csatornák a Facebookon 125,7 millió forintot, a Youtube-on pedig 52,5 milliót költöttek politikai hirdetésre".

"A YouTube-on az összes, Facebookon pedig a hirdetések a kétharmada, 77 millió forint Karácsony Gergely ellen kampányoló, gyakran karaktergyilkos, lejárató tartalmakra ment".

 
99%
 

 

A három hónap alatt 130 millió forintot költött Karácsony támadására. A Telex megállapította, hogy "a főpolgármester egyértelműen az első számú célpont a kormánypropaganda számára", hovatovább Gyurcsány Ferenc, hiszen a fő üzenet, hogy Karácsony 99%-ban Gyurcsány Ferenc.

A többiekkel, Sorossal, Brüsszellel, a migránsokkal, a homoszexuálisokkal jóval kevesebbet foglalkoztak.

"Az elemzés 17 olyan csatornát azonosított, ami ebben a három hónapban részt vett a Karácsony elleni kampányban". A két legnagyobb karácsonyozós hirdető a Fidesz és a "Megafon központ".

  • A Fidesz YouTube-on 45, a Facebookon pedig 35 milliót költött Karácsony-ellenes hirdetésekre
  • a Megafon YouTube-on 7,5 milliót, Facebookon – több influenszer oldalán együttvéve – közel 26 milliót.
  • Találtak egy - a Budapest beszél nevűt - alig pár ezres követővel rendelkező oldalt, ami 13,5 milliót költött Karácsonyt gyalázó videókra.
  • Rákay Philip, Bohár Dániel és Deák Dániel posztjait ebben az időszakban 12,6, 13, illetve 5 millió forinttal tolta meg a Megafon.
  • Hollik István (950 ezer Ft), az Origo (560 ezer), a Fidelitas (310 ezer), a közmédia Híradója (170 ezer) és a Pesti Srácok/Pesti TV (összesen 515 ezer).