Németország a második legfelkapottabb utazási célpont Európában
24/06/2022 10:57
| Szerző: Kárpáti János/Klubrádió
Talán meglepő, de Németország tavaly az európaiak második legfelkapottabb utazási célországa volt: a több mint 32 millió beutazással büszkélkedő Spanyolország mögött 23 millió látogatással hajszállal, de sikerült megtartania második helyét a 22,8 millió beutazást regisztráló, harmadik helyezett Olaszország előtt. Czeiszing Miklóssal, a Német Turisztikai Hivatal magyarországi képviseletvezetőjével Kárpáti János beszélgetett.
Az elmúlt két esztendő persze nem tekinthető normális időszaknak a turizmus szempontjából sem. Most azonban, hogy visszaszorult a világjárvány, az emberekből szinte robbanásszerűen tör elő az utazási vágy. Erről is szólt a Német Turisztikai Hivatal magyarországi képviseletének a sajtórendezvénye. Czeiszing Miklós képviseletvezető a Klubrádiónak nyilatkozva elmondta, hogy idén a helyi kultúra, a természeti értékek és a fenntarthatóság – ahogy mondani szokták, a minél kisebb karbonlábnyom hátrahagyása – áll reklámtevékenységük előterében. Mit is jelent ez a gyakorlatban? Például akár azt, hogy egy észak-németországi körutazáson nem feltétlenül kell távolról odaszállított banántól roskadoznia a büféreggeli asztalának – adott esetben megteszi a német erdők gyümölcseinek, bogyóinak ízvilága is.
(x)
A rövid interjút a lejátszás gombra kattintva hallgathatja meg.