Miért fontos, hogy a weboldalad jól működjön mobilon is?
4/09/2024 07:25
| Szerző: (X)
Nem túlzás azt állítani, hogy az okostelefonok teljesen átvették a hatalmat az e-kereskedelemben. Az USA-ban például a webshopos rendelések 79%-át mobilról adják le, és csak a maradék 21%-on osztozik a laptop és a tablet. Ha tehát sikeres weboldalt vagy webshopot szeretnél, akkor az oldaladnak kis képernyőn is tökéletesnek kell lennie. Cikkünkből kiderül, hogy érheted ezt el!
4 ok, hogy nagyobb hangsúlyt fektess a mobilbarát kialakításra
Mielőtt bemutatnánk, hogy miként alakíthatsz ki felhasználóbarát mobilos weboldalt, elmondjuk, miért is annyira fontos ez.
Mindenki mobilozik
Ha saját magadból indulsz ki, akkor is megértheted a vásárlók viselkedését. Hiszen alighanem te is azonnal a mobilodért nyúlsz, ha eszedbe jut, hogy megrendelj egy terméket, kikeresd egy szolgáltató telefonszámát vagy rákeress egy ajánlatra. Mindenki így van ezzel: azok is, akik a te termékedet, szolgáltatásodat keresik.
Ahogy a fenti statisztika is mutatja – és még tucatnyi hasonló adatot hozhatnánk -, a mobil egész egyszerűen megkerülhetetlen. Esélyed sem lesz a telefonon is erős, elérhető konkurenciával szemben, ha elhanyagolod ezt a területet.
A felhasználói élmény javítása
Már csak azért sem, mert a felhasználók azonnal elhagyják az oldaladat, ha mobilról használhatatlan. Nincs annál bosszantóbb, mint amikor egy apró képernyőn egy monitorra tervezett weblapon kell navigálni, és ott elintézni valamit. Márpedig azt is rengeteg kutatás támasztja alá, hogy a vásárlók, érdeklődők türelmetlenek. Amennyiben pár másodperc (!) után nem boldogulnak a honlapodon, már tovább is állnak. Ezzel szemben egy mobilra optimalizált oldallal tökéletes élményt kínálhatsz nekik, és biztosíthatod, hogy ne legyen kedvük másfelé kacsintgatni.
SEO-előnyök
A SEO magyarul keresőoptimalizálást jelent: az arra való törekvést, hogy a weblapod minél jobb helyen legyen a Google találati listáján. Bár hétpecsétes titok, hogy a Google pontosan mi alapján rangsorol, az biztos, hogy a felhasználói élmény és a SEO szorosan összefügg egymással. A keresőóriás ugyanis előnyben részesíti azokat az oldalakat, amik informatívak, tartalmasak, egyszerű kialakításúak.
Hogy a te oldalad pontosan miben erős, és miben nem, azt egy technikai SEO audit tudja megmondani. Egy kulcsszókutatás segítségével pedig az is kiderülhet, hogy a felhasználók mely kifejezéseket keresik, akár mobilról is. Mindenképp ezekre kell optimalizálnod az oldalad, ha sok-sok látogatót szeretnél.
Magasabb konverziós arányok
A fentiekből egyenesen következik, hogy többen vásárolnak majd nálad, veszik igénybe a szolgáltatásod, ha mobilon is zökkenőmentes a folyamat. Mindenki rohan, siet, ezért az emberek általában a mobiljukon intézik az ügyes-bajos dolgaikat. Akkor tudod megfogni őket, ha telefonon sem ütköznek akadályokba.

4 tipp a hatékony mobiloptimalizációhoz
Most már látod mennyire fontos ez – a kérdés már csak az, hogyan lehet elérni a tökéletes mobilra optimalizált weboldalt.
Reszponzív dizájn
A reszponzív dizájn azt jelenti, hogy az oldalad bármekkora méretű képernyőn ugyanolyan jól mutat és működik, illetve gond nélkül használható. A Google ezt így fogalmazza meg: „akkor beszélhetünk reszponzív weblapról, ha a szerver ugyanazt a HTML kódot használja az összes készülék esetében egy oldal megjelenítésére, és CSS segítségével van renderelve a megjelenése eltérő méretű képernyőkön.” Ez egyfelől támogatja a kifogástalan felhasználói élményt, másfelől pedig a SEO-céljaidat is segíti.
Gyors oldalbetöltés
Bár napjainkban igen elterjedt a 4G és az 5G is, még mindig igaz, hogy a mobilhálózatok lassabbak, mint a vezetékes internet. Az oldaladnak tehát alkalmazkodnia kell ehhez, és lehetőleg minél gyorsabban be kell tudnia töltődni. Hogy milyen a site-od sebessége, azt egy technikai SEO audit is megmutatja, mert az ügynökségek jellemzően ezt is megcsinálják a kulcsszókutatás és egyéb optimalizálási feladatok mellett.
Mobilbarát navigáció
Laptopon vagy asztali számítógépen az emberek egeret használnak, ami nagyon precíz navigációt, kattintást tesz lehetővé. Mobilon viszont az ujjukkal kell ezt megtenniük, ami sokkal kevésbé akkurátus. Ezért a menüpontokat nem használhatod ugyanúgy, mint az asztali megjelenésnél. Napjainkban az ún. hamburger menü a leginkább elterjedt: bizonyára te is találkoztál már a három kis csíkkal, amit megérintve lenyílnak a lehetőségek. A mobilos navigációnál arra is ügyelj, hogy ne kelljen túl sokat kattintgatni, ha valaki meg akar találni valamit.
Okos részletek
Ha megnézzük a felhasználói szokásokat, akkor azt látjuk, hogy a felhasználók nem szeretnek görgetni. Ha jót akarsz, a lényeges információk mindenképpen az oldal tetejére kerüljenek, hogy azonnal észrevehetők legyenek. A képeket is feltétlenül úgy kell összeválogatnod, hogy illeszkedjenek a mobilos megjelenéshez, és lehetőleg kisebb méretűek legyenek, nehogy lassítsák az oldalt. Végül gondold át, hogy mely CTA-k, call to actionök, magyarul cselekvésre ösztönző gombok, üzenetek passzolnak leginkább az oldalhoz.
Fordulj szakértőkhöz, ha biztosra akarsz menni
A kifogástalan felhasználói élmény és a SEO két olyan terület, amiben luxus hibázni. Márpedig mindkettő nagy szakértelmet kíván, ahogy persze maga a mobilbarát weblap életre hívása is. Szerencsére ma léteznek kifejezetten erre szakosodott ügynökségek, akik leveszik a terhet a válladról.
