Luxus lett a taxizás Budapesten?
9/05/2022 14:44
| Szerző: Klubrádió
Mától emelkedtek a fővárosban a taxis tarifák: az alapdíj 700-ról 1000 forintra, a kilométerdíj 300-ról 400-ra, a percdíj pedig 75-ről 100 forintra nő. Brutálisan megdrágult a taxizás, de kinek jó ez? Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke a Reggeli gyorsban.
Amikor a taxisok felléptek a hatósági árigényükkel, akkor az volt a problémájuk, hogy túl sok a taxi, most az, hogy túl kevés. Talán a szabályozáson kellene változtatni – mondta a VEKE elnöke Szénási Sándor műsorvezető megjegyzésére, hogy jelenleg a taxitársaságok nem tudják kiszolgálni a rendeléseket. Dorner hozzáfűzte azt is, hogy jogos az igény, hogy legyen egy alapnívó: akármilyen szakadt csotrogánnyal ne lehessen közlekedni és a hiénákat is ki kellene szűrni. Ennek ellenére mégis az látszik (és a taxisok általi követelések is mutatják), hogy a hatósági áras rendszer nem működik jól és ez nekik sem jó. Hogy miért ragaszkodnak hozzá, nem tudni, de az biztos, hogy ez így ahogy van, senkinek nem felel meg, dolgozni kellene még azon, hogyan lehetne ezt jobbá tenni.
Fotó: PixabayAmikor először a hatósági árat bevezették, már akkor is eléggé elterjedt nézet volt a taxisok között, hogy igazából a céges fuvarokra és a külföldi utasokra szeretnének fókuszálni, és a ruppótlan budapestiek nem célközönség. Ez a szemlélet most is jelen van (tisztelet a kivételnek) – mondta Dorner Lajos a kérdésre, hogy luxusszolgáltatás-e a taxizás. Szerinte amíg a taxisok nem a budapestieknek szeretnének szolgáltatni, hanem minél több pénzt akarnak lehúzni bizonyos társadalmi csoportokról, addig ebben nem lesz előrelépés.
A beszélgetést a fenti lejátszóra kattintva hallgathatják meg.
2022. május 09., hétfő 07:40
Műsorvezető: Szénási Sándor
