Köszönjük, hogy támogatják a Klubrádiót
Reggeli gyors

Lassan Kipchoge is lefutja a magyar vonatokat

12/12/2024 11:19

| Szerző: Klubrádió

Annyira rossz állapotban van a pálya, hogy fél évig nem jár a vonat Veszprém és Ajka között. Ez viszont nem jelenti azt, hogy most azonnal nekiállnak megjavítani.

2024. december 12. Reggeli gyors - Spohn Márton 2024.12.12.
08:10
00:00
Spohn Márton Közlekedő Tömeg Egyesület alelnöke a Klubrádió Reggeli gyors című műsorában azt mondta, a MÁV ráadásul rég tud a problémáról, az érintett szakaszon az Intercityk egy éve már csak 10km/órával járhattak és a tehervonatok már ki vannak tiltva, mert annyira meggyengült a töltés.

Herskovits Eszter ezen a ponton meg is jegyezte, hogy Eliud Kipchoge kétszeres olimpiai bajnok és világbajnok kenyai hosszútávfutó lassan le is futja a magyar vonatokat.

Itt volt már egy félkész felújítás, csak jött Lázár János, aki becsületbeli ügynek tekintette, hogy minden elődei által indított beruházást leállítson. Ennek levét isszák most az utasok - mondja a közlekedési szakember.

Mára olyan a vasúti fővonalak - így a Budapest- Veszprém-Szombathely és a Veszprém-Zalaegerszeg vasútvonalak - állapota, mint 10-20 éve a mellékvonalak voltak, Majd egyszer csak leállítják ott a közlekedést és ki tudja, hogy újraindul-e - aggódik Spohn. 

Azt kell tudni ezekről a vasútvonalakról, hogy amellett, hogy a zalaegerszegi, veszprémi és szombathelyi lakosoknak is nagyon fontos közlekedési vonalak, amellett a magyar gazdaságnak is nagyon fontosak, mert az adriai kikötőkbe ezeken jut el a magyar autógyárak tengerentúlra szánt autóinak jelentős részét. Ezt a forgalmat most kerülőútra irányítják. 

Azt nem látni, hogy Lázár János fejében mi lehet, de úgy tűnik, hogy sok gondját nem köti le, hogy járnak-e a vonatok vagy sem. Ez látszott a mellékvonalak problémáinál, látszott a járműbeszerzések visszavonásakor, és a budapesti pályaudvarokat is úgy akarja kiárusítani, hogy a pályázati anyagokba bele sem írták, hogy ott jelenleg úgynevezett vonatok járnak.  Lázár csak terel azzal, hogy nincs pénz a magyar közlekedésben, miközben százmilliárdok mennek el autópálya fejlesztésre és amúgy jól üzemelő reptér megvásárlására - teszi hozzá Spohn Márton.

Itt szerinte az a kérdés, hogy Orbán Viktor fejében mi járhat, miért tartja Lázárt a miniszteri pozícióban. 

Veszprém és Ajka között azért áll le a közlekedés, mert nagyon rossz állapotban van a pálya.  A korábbi vizsgálatok feltárták, hogy a Székesfehérvár-Szombathely-vasútvonal Szentgál-Városlőd-Kislőd-szakaszán nem jó a csapadékvíz elvezetése, így a nedvesség alámossa a pályát. 

Az elmúlt napok esőzései miatt ugyanis gyorsan romlott a pálya állapota, ezért úgy döntöttek, a lehető legrövidebb idő alatt felújítják azt a szakaszt.

A MÁV azt írta, miután a szükséges beszerzési eljárásokat már elindította a cég, a felújítás jövő év elején kezdődhet és várhatóan fél évig tart. Ez idő alatt Veszprém és Ajka között buszokkal viszik majd az utasokat. Az InterCity vonatok Budapest felől Veszprémig, Szombathely és Zalaegerszeg felől pedig Ajkáig közlekednek.

Reggeli gyors: Spohn Márton
2024.12.12., csütörtök 7.45
Riporter: Herskovits Eszter, Selmeci János