„Klubrádió“
Y - generációs műsor

Amiben a Google veri a Facebookot

28/10/2019 14:37

| Szerző: Galavits Patrik/Klubrádió

Könnyebb az időseket elérni az online marketinggel, mint a fiatalokat, a Google pedig még mindig fontosabb szereplője. A csütörtöki Y-ban emellett más érdekességek is kiderültek arról, a cégek hogyan próbálják megtalálni és vásárlásra bírni potenciális fogyasztóikat a neten.

2019. október 24. Y - Galavits Patrik generációs műsora (2019. október 24., csütörtök 15:00)
44:38
00:00
Műsorvezetők: Galavits Patrik
Marketing Professzorok tanácsadója, Szatmári Szabina volt az Y vendége. A marketingszakértő azzal kezdte a beszélgetést, hogy elmondta, a Facebook mi alapján dobál fel nekünk hirdetéseket, a cégeknek milyen lehetőségek állnak rendelkezésükre, hogy becélozzák a kívánt célcsoportjukat.

Bár úgy tűnhet, a fiatalok használják többet a közösségi médiát, ezért őket is könnyebb elérni és vásárlásra bírni a hirdetésekkel, Szatmári Szabina kiemelte: mára az 50 fölötti korosztály 62 százaléka regisztrált a Facebookon, így őket is könnyű elérni. Sőt, ha megkönnyítik nekik, a pénzüket is szívesen költik az interneten.

 
Szatmári Szabina és Galavits Patrik
 

Szóba kerültek a Facebook algoritmusai is, amiknek pontos működését legfeljebb sejthetjük. Ezekről a marketingszakértő elmondta, a cégek és ők maguk is nehezen követik az ezekkel kapcsoalatos változásokat.

Az adás második felében telefonon kapcsolódott be a beszélgetésbe Máté Balázs, a Marketing Professzorok ügyvezetője. Ő már 20 éve van a szakmában, így jelentős tapasztalatokat halmozott fel, végigkövethette a közösségi média felemelkedését és az online marketingra gyakorolt hatását.

Habár a külső szemlélőnek úgy tűnhet, a Facebook mára fontosabb felületté vált a Google-nél, ennek cáfolására Máté Balázs érzékletes ellenpéldát hozott. Az élő adásban kérte Galavits Patrikot, keressen rá a Google-ben a marketing kulcsszóra: a második találat rögtön a marketingszakértő oldala lett. Ezzel nem csak a műsorvezetőt győzte meg arról, hogy a keresőmotorokat lehet befolyásolni, hanem azt is elmondta: hiába használják rengetegen a Facebookot, a kereséseket még mindig a Google segítségével végzik a legtöbben, így az online marketingben az oldal továbbra is megkerülhetetlen.

Az adásban szóba került még a gerillamarketing és az is, milyen napokon és napszakokban érdemes bejegyzést közzétenni a közösségi médiában, hogy az minél több ismerősünkhöz vagy potenciális vásárlónkhoz eljusson.

Az Y csütörtöki adását meghallgathatják a fenti lejátszás gombra kattintva, illetve Spotify-on.