„Klubrádió
Reggeli gyors

A hőség dacára duzzadnak a közlekedési dugók

22/06/2021 10:06

| Szerző: Klubrádió/L.Cs.

Egy nagyváros sem alkalmas arra, hogy megfelelő parkoláspolitika, behajtási szabályok, teherforgalmi szabályozás, valamint összehangolt úthálózati munkálatok nélkül csökkentse a torlódásokat – állítja Ekés András, a Mobilissimus ügyvezetője.

2021. június 22. Reggeli gyors - részlet 21.06.22. Ekés András
07:53
00:00

Általában szubjektív, egyéni tapasztalatok alapján jelenti ki ezt a többség, hogy egyre nagyobb dugók alakulnak ki Budapesten.

Ekés András, a Mobilissimus ügyvezetője a Klubrádiónak elmondta, hogy a személygépjárművek száma az utóbbi években csak növekedett Budapesten. Tíz év alatt 22 százalékkal, 124 ezerrel nőtt a személygépautók száma. Így a forgalom is folyamatosan nő. (Megyei szinten még szembeötlőbb a személygépjárművek számának változása. Pest megyében – ahol  tíz éve még jóval kevesebb autó volt mint a fővárosban – 40 százalékkal, 160 ezerrel emelkedett ez a szám.)

A mobilitási szakértő azt is hozzátette, hogy az utak az így jelentkező fokozott igénybevételnek megfelelően folyamatos karbantartást ignyel, ami tovább szűkíti a forgalmat. A szakember megjegyezte, hogy ennél nagyobb beruházásokat is indokoltnak tartana az utak minőségének javítása érdekében. Így valóban mondhatjuk azt, hogy egyre nagyobb torlódások alakulnak ki.

 
Dugó Fotó:
Rudy and Peter Skitterians/Pixabay
 

Hangsúlyozta, a felújítások, karbantartások szervezésén volna mit javítani. A nem megfelelően összehangolt munkálatok is hozzájárulnak a forgalom terhelődéséhez.

Egy nagyváros sem alkalmas arra, hogy megfelelő parkoláspolitika, behajtási szabályok, teherforgalmi szabályozás nélkül csökkentse a torlódásokat.

A valós alternatívák érthetően nem feltétlenül vonzók. Példaként a ráckevei HÉV-et említette, amely megítélése szerint lassú.

Bécs és Párizs esetében más a helyzet, hiszen a helyi városvezetéseknek hosszútávú közlekedéspolitikája és deklarált célkitűzése a forgalom csökkentése. Ezek előfeltételeit is megvalósították az elővárosi közlekedés, a vasút-, a metró- és villamoshálózat fejlesztésével, az optimális tarifarendszer kialakításával. Ekés hozzátette, hogy ezek tekintetében van behoznivalója Budapestnek.

A teljes beszélgetést a fenti lejátszóra kattintva hallgathatják meg.

Reggeli gyors/interjú Ekés Andrással
2021.06.22., kedd 7:43
Riporter: Dési János