Köszönjük, hogy támogatják a Klubrádiót
A lényeg

Fizetett hirdetésekben toboroznak a Harcosok Klubjába

5/08/2025 19:11

| Szerző: Klubrádió

 | Szerkesztő: Vikár Anna Flóra

Azon magyarok jelentkezését várják, "akik a nemzeti értékek talaján állva aktívan készek cselekedni Istenért, hazáért és családért  – a digitális világban és azon túl is".

Hétfő óta már fizetett hirdetésként is fut Facebookon az Orbán Viktor oldalán közzétett, a Harcosok Klubjába való belépésre buzdító bejegyzés – vette észre a HVG. A hirdetési adatok szerint eddig 300-350 ezer forint értékben költött ennek a felhívásnak a futtatására a Fidesz. 

"A Harcosok Klubját Orbán Viktor 2025-ben azzal a céllal alapította legelhivatottabb szövetségeseivel, hogy Magyarország érdekeit az online térben is hatékonyan képviseljék. A Klubba kizárólag meghívás alapján lehet bekerülni, a tagságnak szigorú elvi feltételei vannak. Azon magyarok jelentkezését várjuk, akik a nemzeti értékek talaján állva aktívan készek cselekedni Istenért, hazáért és családért – a digitális világban és azon túl is"

– olvasható a felhívásban.

A Harcosok Klubját óriási csinnadrattával harangozták be, de kifelé nem látszik, hogy történt volna bármi az elmúlt hónapokban. Ezután Orbán tusványosi beszédében az egyetlen új elem a Digitális Polgári Körök elindításának bejelentése volt. Ismét digitális honfoglalásról beszélt és arról, azért van szükség a polgáris körökre a Harcosok Klubja mellett, mert nem mindenkinek való a harc, vannak, akik kevésbé a konfliktusokkal szeretnének foglalkozni és mégis szeretnének hozzájárulni a világuk építéséhez. Több elemző úgy véli, jól érzékeli Orbán, hogy a Tiszával szemben komoly hátrányuk van a digitális térben, a Digitális Polgári Körök bedobása pedig annak a beismerése, hogy a Harcosok Klubja nem működik.

Az persze nem egyedi eset, hogy Orbán bejegyzését hirdetési pénzzel pörgetik, a Facebook adatai szerint a kormánypárt csak a miniszterelnök oldalán futó hirdetésekre közel félmilliárd forintot költött 2019. április és idén augusztus között.