„Klubrádió
A lényeg

Az M1-től az ATV-ig sok csatornának kézbesíti a reklámokat a kormányszóvivő férjének cége

9/12/2021 16:47

| Szerző: Klubrádió

Legalább 25 magyarországi tévécsatorna használja azt a reklámkézbesítő online felületet, amit a Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő férje, Szalay-Bobrovniczky Kristóf résztulajdonában lévő Honeycomb Hungary Kft. üzemeltet. A kormányközeli Atmedia Kft. televíziós reklámértékesítővel leszerződött tévétársaságokhoz ugyanis jelentős részben csak a Honeycomb révén lehet eljuttatni a reklámfilmeket – írja a 444.

Ugyanis az Atmedia oldalán megtalálható, már 2022-re szóló leadási paraméterben ugyanis az szerepel, hogy a hirdetőknek a Honeycomb rendszerén keresztül kell leadniuk a filmjeiket például a közmédia csatornái (Duna, M1, stb.), az ATV, a Life TV vagy a Pesti TV esetében.

Mint a 444 írja, a Honeycomb szolgáltatásának az a lényege, hogy a tévétársaságokhoz nem lehet közvetlenül, bármilyen eszközzel leadni a reklámokat, hanem közvetítőre van szükség. Az Atmedia jelenleg 11 médiatulajdonos 43 televíziócsatornáján biztosít hirdetési lehetőségeket, köztük a TV2 csoport csatornáinak, de a TV2-nél nem a Szalay-Bobrovniczky Kristóf cége által üzemeltetett felületet kell használni, hanem egy londoni anyacéghez tartozó Adstream Hungary Kft. rendszerét. Megjegyezték: a rivális Magyar RTL Televízió Zrt.-nél annyival jobb a helyzet, hogy ott nincs kizárólagosság, de szintén csak a Honeycomb és az Adstream között lehet választani.

A Honeycomb egy angol vállalat, a magyar leánycéget 2018 májusában alapították, például film-, videó- és televízióprogram terjesztéssel foglalkozik, és pénzügyileg valósággal szárnyal. Míg 2019-ben csak 691 millió forint forgalomnak örülhettek, addig 2020-ban már az egymilliárd forintot is meghaladta a bevétel, és 555 millió forint profitot könyvelhettek el. A Honeycomb Hungary-nek pedig idén februárig a londoni anyacég volt a többségi tulajdonosa, Szalay-Bobrovniczky Kristóf és üzlettársai kisebbségben voltak. A kormányszóvivő férje éppen 2016 és 2019 között volt londoni nagykövet.

A Media1 is írt arról, hogy a két technológiai szolgáltató cég, a Honeycomb és az Adstream jelentős összegekre tesz szert azáltal, hogy rajtuk keresztül küldik be a reklámszpotokat a különböző magyarországi tévétársaságokhoz. Hozzátették, a reklámanyagok leadásának mikéntjével a Magyar Reklámszövetség is foglalkozott, mert több hirdető azt kifogásolta: beterelik őket egy szolgáltatóhoz, és sok helyen választási lehetőséget sem adnak számukra.

Az ATV 2018 végén kötött megállapodást az Atmediával: 2019. januártól a tévés sales house értékesíti a csatorna televíziós és online reklámfelületeit. Ekkor Németh Szilárd, az ATV vezérigazgatója azt mondta, szakmai döntés született, az egyeztetések alkalmával egyetlen politikussal sem találkoztak, és jelentős reklámbevétel-növekedést várnak.

Az Atmedia nagyot megy, tavaly 32,8 milliárd forintos forgalom mellett egymilliárd forintos profittal zárt. Tulajdonosai között egy Mészáros Lőrinc érdekeltségei közé tartozó magántőkealap, valamint egy Vida Józsefhez köthető vagyonkezelő is megtalálható.

(Kiemelt kép: MTI/ Soós Lajos)