A lebőgés széléről próbálja Orbán visszarántani a jakartai magyar autópályaépítést
6/12/2021 11:20
| Szerző: Klubrádió
Szijjártó Péter 2021 elején dicsekedett el azzal a sikerrel, hogy a világ negyedik legtöbb lakosával rendelkező Indonéziában magyarok fognak autópályát építeni. Indonézia a közeljövőben 5 ezer kilométer autópályát építtetne, profi díjrendszerrel, ebből a hatalmas feladatból "egy hosszú tendereztetési folyamat végén a magyar-indonéz hátterű Roatex Ltd Zrt. megnyerte a nagy feladatot, az útdíjrendszer kiépítésének megszervezését", ami 300 millió dolláros pályázat, írja a Telex.
A Telex szerint azonban megjelentek a markukat tartók, és az üzlet kezdett rohamos sebességgel hatalmas blamává változni. A cégregiszter alapján azt írja a lap, hogy "az ügylet fő szervezője, Nagy Szabolcs és az ő indonéz partnere, Peter Ong mellett a Roatex tulajdonosi struktúrájában megjelent az állam (MFB Invest) és a leginkább az Indotekből ismert Jellinek Dániel egy Deltonovo nevű cége is". Majd a külügyminisztérium lelkes asszisztálásával be akarták hozni az Eximet.
Teltek a hónapok, "és egyre rosszabb hírek jöttek a projekt felől", és az indonéz hatóságok bizalma is megcsappant, az újjonnan kinevezett indonéz nagykövet, a budafoki fideszes polgármester, Karsay Ferenc lánya, 31 éves Karsay Lilla sem bírt a feladattal, írja a lap.
Ekkor úgy tűnt, hogy már az ősz elején odáig fajulhat a helyzet, hogy Magyarország nemhogy nem képes sikert elérni, de egy szeptemberi tesztelési ígéret csúszása miatt akár kötbérig fajulhat a helyzet.
Orbán ekkor átalakította a projektet, szinte államosította, ahogy a lap írja, Szijjártót kicsit hátrébb húzta, és a lebonyolítást pedig a belügyminisztériumra hangszerelte. "Papíron Ruszó Gyula korábbi rendőri vezetőt, Pintér Sándor kabinetfőnökét nevezte ki a miniszterelnök a feladat kormánybiztosának", és Pintér Sándor is feladatokat kapott ebben a fontos ügyben.
A Telex szerint bár a külügy eredetileg FB-posztban számolt be a sikerről, ma ez már nem elérhető.