„Klubrádió“
Megbeszéljük...

Nem megy a gőzös

2/12/2019 17:43

| Szerző: Klubrádió

Kritikán aluli. Egy vicc. Így is lehet jellemezni a mai közlekedési helyzetet. Az EU előírja hogyan kellene működnie a vasútnak, a magyar kormányt ez nem érdekli.

2019. december 02. Megbeszéljük - részlet 19.12.02. Dorner Lajos
11:36
00:00

Sok-sok vonalon órákat késtek ma a vonatok, mert hullott némi hó, nem működtek a váltók, vagy más baj akadt. Az is előfordult, hogy lejárt a mozdonyvezető munkaideje, ezért leállította a szerelvényt, az utasok gyalog vágtak neki a további útnak a hóban. Mi történik a MÁV-nál?

Dorner Lajos a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke beszélt arról, hogy az Európai Unió még 2007-ben hozott egy rendeletet, amely az utasok jogait részletezte. Magyarországon 2009-ben ennek a rendeletnek a végrehajtását eltolták tíz évvel, majd újabb öttel. Ezzel hátrányos helyzetbe hozták a mozgássérülteket, és minden más utast is, akinek például késett a vonata. Az EU szerint a késés miatt kártérítés jár, függetlenül attól, hogy az miért történt, a magyar vezetés azonban erről nem vesz tudomást, semmilyen lépést nem tesz, még olyat sem, amihez nem kellene föltétlenül pénz.

Amire lehetett uniós támogatást kapni, azt a a fejlesztést megcsinálták, de azon túl semmit, még átmeneti intézkedéseket sem tettek. A közelünkben más a helyzet, Csehországban, vagy Lengyelországban láthatóak az eredmények, mennek a vonatok, kényelmesebb az utazás.

Dorner Lajos ezt annak tudja be, hogy a MÁV-nak van egy középvezetői gárdája, amely régimódi, nem mozdul. Ez egy sokezres masszív tömb, ebben kellene szemléletváltást elérni. További probléma, hogy még az oktatási intézményekben sem tudtak bevezetni egy modernebb szemléletmódot. Hasonló volt a helyzet a Budapesti Közlekedési Vállalatnál is, de ott azért sikerült némi változást elérni. Ezért van viszonylag sok alacsonypadlós jármű, és ezért javult a szolgáltatás színvonala. A vasútnál is tehetnének valamit, legalább azokon a helyeken, ahol már sikerült a pályát felújítani, új kocsikat beszerezni. Az egyesület elnöke, viccesnek és egyben kritikán alulinak tartja a vasúti közlekedési állapotokat. Az utasok pedig, dohoghatnak, mérgelődhetnek, bosszankodhatnak tovább. Még legalább öt évig.

Az interjút a fenti lejátszóra kattintva hallgathatja meg. Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán.

Megbeszéljük
2019.12.02. 16:00
Műsorvezető: Szénási Sándor